Σάββατο
2
Νοέμβριος
TOP

Στα ύψη… τα ποσά για τους Υποψήφιους στις δημοτικές εκλογές

Αντιδράσεις από όλες τις Αυτοδιοικητικές Παρατάξεις της ΚΕΔΕ, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης και εκλογικής ισχύος, έχει προκαλέσει η κυβερνητική κίνηση αύξησης των παραβόλων για τους Υποψήφιους στις δημοτικές εκλογές.

Στον Πίνακα που ακολουθεί αποτύπωσε το πριν και το μετά, όπως διαμορφώνεται βάσει της παρ.6 του αρ.13 και της παρ.6 του αρ.50 του Νομοσχεδίου  :

ΑΙΡΕΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΙΣΧΥΟΝ

ΠΑΡΑΒΟΛΟ

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Δήμαρχος 200 200
Δημοτικός Σύμβουλος 50 80
Σύμβουλος Κοινότητας 10 50
Πρόεδρος Κοινότητας 10 10
Περιφερειάρχης 200 500
Περιφερειακός Σύμβουλος 50 100

Όπως βλέπετε, το παράβολο παραμένει σταθερό μόνο για τον υποψήφιο Δήμαρχο και για τον υποψήφιο Πρόεδρο Κοινότητας (ο οποίος, υπενθυμίζουμε, θα είναι ένας και μοναδικός ανά Συνδυασμό, χωρίς σταυρό  , “φυτευτός” από τον υποψήφιο Δήμαρχο).

Για τους Συμβούλους Κοινότητας πενταπλασιάζεται. Για τους Δημοτικούς Συμβούλους αυξάνεται από 50 στα 80 ευρώ. Ενώ και στις Περιφέρειες, ο πολλαπλασιασμός στο “χαράτσι” των Υποψήφιων είναι εντυπωσιακός.

Εάν είστε από τους “τυχερούς” που τα ποσά μεμονωμένα σας φαίνονται αμελητέα, θα ήταν χρήσιμο να σημειώσουμε αυτό που αποτελεί κοινό “μυστικό” σε όλη τη Χώρα, ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις για το παράβολο της υποψηφιότητας “συνδράμει” ο Επικεφαλής του Συνδυασμού, άρα το ποσά λειτουργούν σωρευτικά.  Τα πληρώνει, δηλαδή, συχνά και για τους Συμβούλους από την τσέπη του ο υποψήφιος Δήμαρχος, που αγωνίζεται να κλείσει Συνδυασμό με τον απαραίτητο αριθμό υποψήφιων, στον αναγκαίο αριθμό Κοινοτήτων και με την προβλεπόμενη ποσόστωση φύλων.

Αυτή είναι η διαχρονική πραγματικότητα, που ακούστηκε άλλωστε και στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, όπου ειπώθηκε εξαιρετικά εύστοχα (αν θυμόμαστε ορθά, στην προτελευταία συνεδρίαση από τον Πρόεδρο) η φράση που περιγράφει ακριβώς την κατάσταση:

“τα παράβολά σας στο Δήμαρχο” (κατά το γνωστό “τα παράπονά σας στο Δήμαρχο”).

Με τον πολλαπλασιασμό του παραβόλου (λαμβάνοντας υπόψη και τον πολλαπλασιασμό του ανώτατου δυνατού αριθμού υποψήφιων που ταυτοχρόνως εισάγει το Ν/Σ) η κατάρτιση νόμιμου Συνδυασμού από “μικρούς” και “αδύναμους” υποψήφιους δυσκολεύει ακόμα περισσότερο.

Σε αντίθεση, βεβαίως, με “ισχυρούς” υποψήφιους, που ίσως έχουν πίσω τους πάσης φύσεως “γερές πλάτες” και κάθε λογής “εξαρτήσεις”.

Άραγε, αυτή την τοπική δημοκρατία θέλουμε για τις πόλεις μας ;

πηγη