Το ελληνικό δαιμόνιο και δη αυτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας θριαμβεύει. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι οι μόνοι που εγκαίρως προετοιμάστηκαν για την διαφαινόμενη ενεργειακή κρίση, στην οποία οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια την Ευρώπη, ο αυξημένος βαθμός ενεργειακής εξάρτησης από την Ρωσία.
Οι μόνοι που μάντεψαν και προετοιμάστηκαν για το ενδεχόμενο Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η οποία θα επέφερε αναπόφευκτα ελλείψεις στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο και εκτόξευση των τιμών.
Τα σενάρια που εδώ και καιρό επεξεργάζονταν οι μεγάλες ελληνόκτητες εφοπλιστικές εταιρείες οδηγούσαν στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα. Ήταν απλώς ζήτημα χρόνου τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG να αποτελέσουν μονόδρομο για την Ευρώπη προκειμένου να απεγκλωβιστεί από την καλά στημένη παγίδα της «ρωσικής αρκούδας».
Επένδυσαν στην μεταφορά LNG όταν δεν το έκανε κανένας άλλος …
Δεδομένης της κρίσης του φυσικού το υγροποιημένο αέριο LNG είναι το μόνο που μπορεί να βοηθήσει στην εξασφάλιση του εφοδιασμού της Ευρώπης. Οι Έλληνες εφοπλιστές, επένδυσαν τα τελευταία χρόνια μεγάλα κεφάλαια στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG Σήμερα η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τον πιο σύγχρονο στόλο αυτών των εξειδικευμένων πλοίων στον κόσμο».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων Vessels Value, η Ελλάδα διέθετε στο τέλος του 2021 δεξαμενόπλοια LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό τοποθετεί τους Έλληνες πλοιοκτήτες παγκοσμίως στην κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία με 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτη την Κίνα με 10,5 δισεκατομμύρια.
Όλα αυτά όταν οι πλοιοκτήτες της Γερμανίας της χώρας που πλήττεται σε μεγάλο βαθμό από την ρωσική ενεργειακή εξάρτηση αγνοούσαν πλήρως τη συγκεκριμένη τάση, με τον αντίστοιχο στόλο τους να αξίζει μόλις τα 440 εκατομμύρια δολάρια.
Ο ελληνικός στόλος LNG αυξήθηκε πέρυσι από 82 σε 105 μονάδες, ενώ κατά μέσο όρο τα πλοία είναι ηλικίας μόλις 5,3 ετών. Επιπλέον, από τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, τα 57 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Γιατί είναι τεράστια η επιτυχία της ποντοπόρου ναυτιλίας μας
Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενοπλοίων μεταφοράς LNG μπαίνει πρώτος και με διαφορά σε μια τεράστια αγορά.
Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών LNG από τις αρχές του 2016 διπλασιάστηκε ενώ οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιαστεί. Οι πλοιοκτήτες επωφελούνται σημαντικά καθώς με την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου εκτοξεύονται και οι ναύλοι. Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια την ημέρα πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και μετά
Η μεταφορά LNG εκτιμάται σύμφωνα με διεθνείς παράγοντες της αγοράς ότι θα παραμείνει εξαιρετικά κερδοφόρα συναλλαγή, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα LNG θα διπλασιαστεί μέχρι το 2040.
Τα πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών που ναυλώνονταν ως τώρα κυρίως χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν βάζουν τώρα πλώρη για τις ΗΠΑ που εξελίσσονται σε μια από τις πιο σημαντικές χώρες προμηθευτές φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό της Ευρώπης. Αναμένεται μάλιστα να ξεπεράσουν και την Αυστραλία και το Κατάρ και να γίνουν οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς LNG στον κόσμο.
Για πρώτη φορά στην ιστορία το Σάββατο 13 Φεβρουρίου, υπήρχαν τάνκερ που φόρτωναν ή βρίσκονταν στην αναμονή για να φορτώσουν LNG και στους επτά σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ.
Η Ελλάδα, η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία παγκοσμίως
Η ελληνική ναυτιλία παραδίδει μαθήματα ικανότητας και επιχειρηματικού
δαιμονίου. Μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής της ικανότητας, γεγονός που την καθιστά τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως!
Ειδικότερα, με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt). To 2020 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατομμύρια τόνους dwt.
Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει το 30,25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 14,64% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 15,58% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG), το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 9,53% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και όλα αυτά όταν ο πληθυσμός της χώρας αντιπροσωπεύει μόνο το 0,16% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Πηγή: afteroffice.gr