Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Ακίνητα: Στα αζήτητα τα σπίτια με home office

Την πλάτη στο trend του home office γυρνούν πλέον οι ενοικιαστές και οι αγοραστές σπιτιών, ελέω καθολικής επιστροφής στο φυσικό χώρο του γραφείου. Το γραφείο που σχεδόν όλοι είχαν δημιουργήσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεν χρησιμεύει πλέον και δίνει τη θέση του σε άλλες χρήσεις.

Και καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στους κανονικούς ρυθμούς γραφείου, ο κάποτε πολυπόθητος χώρος δεν αποτελεί βασικό ζητούμενο στην αγορά ακινήτων, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Την αντιστροφή του κλίματος που επικρατούσε το 2020 σε σχέση με σήμερα, κατέγραψε πρόσφατη μελέτη της πλατφόρμας αγοράς ακινήτων Zillow, διαπιστώνοντας ότι λέξεις-κλειδιά όπως «γραφείο στο σπίτι» και «cloffice» αναφέρθηκαν σημαντικά λιγότερο κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Εκτός σπιτιού

Τα γραφεία στο σπίτι δεν βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της διαδικασίας πώλησης όσο ήταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με την real estate agent Carrie Holle της εταιρείας Compass στην Ιντιάνα. «Τότε, αν ένα σπίτι διέθετε διπλούς χώρους που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως γραφεία στο σπίτι, θα το έβαζα αυτό στις πρώτες γραμμές της περιγραφής της αγγελίας μου», τόνισε. «Αλλά τώρα, μπορεί να απλώς να παραλειφθεί γιατί δεν έχει πλέον σημασία και, κυρίως, ζήτηση».

Ο οικονομολόγος της Zillow, Jeff Tucker, ανέλυσε το συνολικό αριθμό των πωλήσεων κατοικιών στις ΗΠΑ από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Ιουνίου και διαπίστωσε ότι, από εκείνες που είχαν μια περιγραφή καταχώρισης, οι λέξεις-κλειδιά «γραφείο στο σπίτι» και «χώρος για Zoom» εμφανίστηκαν σε 41% λιγότερες καταχωρίσεις σε σύγκριση με τις καταχωρίσεις της ίδιας περιόδου πέρυσι.

Η λέξη-κλειδί «cloffice», μάλιστα, η οποία επινοήθηκε για να περιγράψει τη μετατροπή μιας ντουλάπας σε χώρο εργασίας, εμφανίστηκε σε 54% λιγότερες καταχωρίσεις. Είναι ασυνήθιστο η αναφορά σε προηγουμένως δημοφιλή χαρακτηριστικά, όπως τα γραφεία στο σπίτι, να μειώνεται τόσο γρήγορα μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του  Tucker. Η μελέτη του διαπίστωσε ότι ακόμη και ο γενικός όρος «γραφείο» μειώθηκε κατά 0,4% σε σύγκριση με πέρυσι, με αποτέλεσμα να βρίσκεται μεταξύ των 10 χαρακτηριστικών της λίστας του που είδαν τη μεγαλύτερη μείωση στις αναφορές. 

Επιστροφή στη ζωή

«Η τάση αυτή δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν ξεφορτώνονται αναγκαστικά τα γραφεία τους στο σπίτι, αλλά με τα υβριδικά ωράρια εργασίας να γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα, οι αγοραστές μετατοπίζουν την προσοχή τους σε άλλες ανέσεις κατά την αναζήτηση σπιτιού», συμπληρώνει και ο Jeff Checko, κατασκευαστής σπιτιών με έδρα το Τενεσί και διευθυντής μετεγκατάστασης της Ashton Real Estate Group της RE/MAX Advantage.

Με τα όρια λέξεων σε πλατφόρμες όπως η Zillow, ο Checko δήλωσε ότι η ομάδα του εστιάζει τώρα στην ανάδειξη των προ-πανδημίας χαρακτηριστικών που αποκτούν και πάλι αυξανόμενη σημασία, όπως η ποιότητα της κουζίνας και ο αριθμός των μπάνιων. Βέβαια στο πολυτελές άκρο της αγοράς, δε, τα γραφεία στο σπίτι ήταν πάντα ένα must, οπότε οι αγοραστές γνωρίζουν ήδη ότι υπάρχει ο χώρος ή ότι υπάρχει ένα δωμάτιο που μπορεί να μετατραπεί σε τέτοιο.

Πηγή: ot.gr