Τέλος στη δωρεάν διανομή των ηλεκτρονικών παραγγελιών βάζει από τις 5 Μαρτίου 2024 η «Μασούτης», ακολουθώντας τον δρόμο που πρώτη χάραξε ήδη από πέρυσι η «Σκλαβενίτης». Όπως και η τελευταία, αποφάσισε να παρέχει δωρεάν μεταφορικά μόνο για αρκετά μεγάλης αξίας παραγγελίες, άνω των 90 ευρώ.
Η επιλογή αυτή είναι εκ των ων ουκ άνευ, καθώς το κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων εξακολουθεί να μην παράγει κέρδη και σε πρώτη φάση οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ καλούνται τουλάχιστον να περιορίσουν το κόστος λειτουργίας.
Έτσι, λοιπόν, από τις 5 Μαρτίου η «Μασούτης» θα επιβάλλει χρέωση ύψους 3,5 ευρώ για παραγγελίες από 20 έως 39,99 ευρώ και 2,5 ευρώ για παραγγελίες από 40 έως 89,99 ευρώ. Ταυτόχρονα κατεβάζει στα 20 ευρώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας από 40 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ για παραγγελίες από 90 ευρώ και άνω δεν θα επιβάλλεται χρέωση για τα μεταφορικά. Χρέωση, επίσης, δεν θα επιβάλλεται στην περίπτωση που ο καταναλωτής παραγγέλνει ηλεκτρονικά, αλλά επιλέγει να παραλάβει ο ίδιος την παραγγελία από το κατάστημα (click & collect). Μέχρι και σήμερα η εταιρεία εφήρμοζε ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 40 ευρώ και δεν χρέωνε μεταφορικά. Τούτο αφενός δεν έκανε προσιτό το ηλεκτρονικό της κατάστημα για μικρότερες παραγγελίες και αφετέρου η ανυπαρξία οποιασδήποτε χρέωσης καθιστούσε το εν λόγω κανάλι πωλήσεων εξαιρετικά κοστοβόρο.
Υπενθυμίζεται ότι η «Σκλαβενίτης» επιβάλλει χρέωση 5 ευρώ για παραγγελίες έως 30 ευρώ και 2,50 ευρώ για παραγγελίες από 30 έως 100 ευρώ. Για αγορές από 100 ευρώ και άνω, δεν υπάρχει χρέωση. Η αλυσίδα δεν έχει επιβάλλει ελάχιστο όριο παραγγελίας.
Πολιτική δωρεάν μεταφορικών μόνο για παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ εφαρμόζει και το e-fresh.gr, με τα έξοδα αποστολής να κυμαίνονται από 2-3 ευρώ αναλόγως του ύψους της παραγγελίας.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος και η My Market εφαρμόζουν ελάχιστο όριο παραγγελίας, αμφότερες τα 25 ευρώ, και παρέχουν δωρεάν διανομή για μικρότερης αξίας παραγγελίες, πάνω από 45 ευρώ η ΑΒ και 59 ευρώ η MyMarket, ενώ η «Κρητικός» εφαρμόζει χρέωση ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας για την υπηρεσία Express Delivery, ενώ για τις απλές παραδόσεις χρέωση επιβάλλεται για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ.
Για την ώρα, πάντως, καμία από τις αλυσίδες στην Ελλάδα δεν κάνει την κίνηση να εφαρμόσει συνδρομητικό μοντέλο, όπως για παράδειγμα η Tesco, κίνηση που θα μπορούσε να κρατήσει «πιστούς» τους καταναλωτές σε μία εταιρεία.
πηγη moneyreview.gr