Το Εργαστήρι Τέχνης & Πολιτισμού των ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας και το Εργαστήρι Πληροφορικής και Ρομποτικής της Κ.Ε. Φάρις, πραγματοποίησαν δράσεις για την
καλλιέργεια του σεβασμού στη διαφορετικότητα, με τίτλο “Η διαφορετικότητα είναι όμορφη” και “Μια διαφορετική πόλη”.
Στη δράση, με τίτλο “Η διαφορετικότητα είναι όμορφη”, σκοπός ήταν τα παιδιά να ενημερωθούν για την Διαφορετικότητα, το εύρος της, την απλότητα αλλά και την πολυπλοκότητά της ταυτόχρονα.
Στο πλαίσιο της δράσης τα παιδιά ζωγράφισαν το διαφορετικό και συζήτησαν
με τους εκπαιδευτικούς τους για την διαφορετικότητα και το πως αν ήμασταν
όλοι ίδιοι, ο κόσμος μας θα ήταν πάρα πολύ βαρετός. Το μήνυμα της δράσης ήταν “Σεβόμαστε το διαφορετικό, δεν το φοβόμαστε. Μπορεί να μας διδάξει τόσα πολλά πράγματα και να μας βοηθήσει να δούμε τον κόσμο με άλλα μάτια”.
https://www.youtube.com/watch?v=pq1atVvwuYc
Στη δράση, με τίτλο “Μια διαφορετική πόλη”, τα παιδιά ενημερώθηκαν για την Διαφορετικότητα στον τομέα των ατόμων με αναπηρία και στη συνέχεια δημιούργησαν διάφορα περιβάλλοντα πόλεων, με συνθήκες για ΑΜΕΑ. Κατόπιν, μέσα από το παιχνίδι με bee-bot και lego εξοικειώθηκαν με την διαφορετικότητα. Σκοπός ήταν τα παιδιά να καταλάβουν το πόσο σημαντικό είναι να πάρουν διευκολύνσεις σε μια πόλη για τα άτομα με αναπηρία και να καλλιεργήσουν το σεβασμό προς τους συνανθρώπους τους.
Στόχοι των δράσεων ήταν τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαφορετικότητας γνωρίζοντας κάποιες από τις μορφές που συναντάμε στην καθημερινότητά μας, όπως:
1. Εξωτερική εμφάνιση
2. Μαθησιακές δυσκολίες
3. Κινητικές δυσκολίες και διαφορές
4. Προβλήματα καθημερινότητας των ανθρώπων με κινητικές και άλλες δυσκολίες
5. Χαμηλά ή ψηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα
6. Μονογονεϊκές οικογένειες
7. Φυλετικές διαφορές
https://www.youtube.com/watch?v=-PlZi0VPAxg
Επιπλέον, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων των ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας και της Κ.Ε. Φάρις πραγματοποίησαν ενημερωτικές δράσεις για τα παιδιά, ως προς την πρόληψη της σεξουαλικής και κάθε άλλη μορφή κακοποίησης.
Στη δράση, με τίτλο “Ανθρώπινα Δικαιώματα”, τα παιδιά σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με την βοήθεια του wordwall και των κουίζ εικόνων προσπάθησαν να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τον προστατευτικό τους ρόλο από τους κινδύνους, που ελλοχεύουν στην καθημερινή ζωή μας.
Αναλυτικότερα σκοπός της δράσης ήταν, τα παιδιά για να κατανοήσουν την αξία του ανθρώπου να κατανοήσουν πρώτα, ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι οικουμενικά, απαράγραπτα, αδιαίρετα και αλληλένδετα. Θεμέλιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι το Φυσικό Δίκαιο και η ανθρώπινη φύση, η οποία είναι ίδια και απαράλλαχτη σε όλες τις εποχές και σε όλους τους ανθρώπους. Άρα, όταν μιλάμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν αναφερόμαστε σε δικαιώματα ανθρώπων που είναι μέλη συγκεκριμένων κοινωνιών, αλλά στον Άνθρωπο, δηλαδή στον Άνθρωπο ως είδος.
https://www.youtube.com/watch?v=B-vuMh2eEUw
Στη δράση, με τίτλο «Να σε κάνω μια αγκαλιά;», σκοπός ήταν να ενημερωθούν οι ωφελούμενοι πώς οι αγκαλιές είναι σπουδαίες και σημαντικές για την ψυχική μας υγεία , όμως οι αγκαλιές γίνονται δεκτές μόνο αν τα ίδια το επιθυμούν. Στο πλαίσιο της δράσης οι εκπαιδευτικοί διάβασαν στα παιδιά το ομώνυμο βιβλίο με θέμα την αγκαλιά, της κα. Φρόσως Φωτεινάκη, ζωγράφισαν για το θέμα και μέσα από το θεατρικό παιχνίδι κατάλαβαν την έννοια της αγκαλιάς, αλλά και το πότε και πώς να λένε όχι, αν τα ίδια δεν το επιθυμούν. Στόχοι της δράσης ήταν να παροτρύνουμε τα παιδιά να λένε όχι σε αγγίγματα και αγκαλιές που δεν θέλουν και να θέτουν τα όρια τους.