
Σημαντικές αλλαγές στα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους και τις εθνικές οδούς φέρνει νέα απόφαση ευρωπαϊκής χώρας, η οποία σπάει το «φράγμα» των 130 χλμ./ώρα.
Η απόφαση για την ρύθμιση της ταχύτητα στους αυτοκινητόδρομους παραμένει αρμοδιότητα κάθε κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού, προς το παρόν, έχει αποφευχθεί η υιοθέτηση ενός κοινού πλαισίου. Έτσι, κάθε χώρα ακολουθεί τη δική της πολιτική, γεγονός που εξηγεί γιατί τα όρια ταχύτητας διαφέρουν σημαντικά από κράτος σε κράτος.
Ο γενικός κανόνας θέλει τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη να ορίζουν ως ανώτατο όριο τα 120-130 χλμ./ώρα. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Ελλάδα, όπου ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ανώτατο όριο στα 130 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομο ή εθνική οδό. Το ίδιο ισχύει και σε χώρες όπως η Κροατία, η Σλοβακία, η Ρουμανία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβενία, η Ουγγαρία και η Αυστρία.
Ωστόσο, υπάρχουν κράτη που ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η πολιτεία έχει αποφασίσει τα όρια να μειώνονται αν βρέχει ή αν υπάρχει ομίχλη, ενώ στη Γερμανία, στην περίφημη Autobahn, δεν υπάρχει θεσμοθετημένο ανώτατο όριο, παρά μόνο σύσταση για μέγιστη ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα. Αντίθετα, χώρες όπως η Εσθονία είναι πολύ πιο συντηρητικές, με το όριο να περιορίζεται σε μόλις 90 χλμ./ώρα, ενώ στην Ελβετία συζητείται ακόμη και η μείωση στα 80 χλμ./ώρα σε όλους τους δρόμους του οδικού δικτύου, ανάλογα τα επίπεδα κυκλοφοριακής συμφόρησης και τις καιρικές συνθήκες.
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.carandmotor.gr πατώντας ΕΔΩ