Σάββατο
6
Δεκέμβριος
TOP

Ολυμπία Οδός: «Στο κάδρο» η επέκταση από Πύργο σε Τσακώνα – Τα σενάρια και ο «αλμυρός λογαριασμός»

Πάνω από 1 με 1,1 δισ. ευρώ, με την πιο… χαμηλού κόστους λύση που υπολογίζεται σε 600-700 εκατ. ευρώ κατ’ εκτίμηση του υπουργείου (με μικρή παραλλαγή στο μπλοκαρισμένο από το ΣτΕ κομμάτι στην περιοχή Καϊάφα και όχι μέσα από ορεινή χάραξη και σήραγγες που θα απαιτούσε… 1 δισ. ευρώ), και εφόσον βέβαια προχωρήσουν οι διαδικασίες έως τέλους και «ανάψει πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες, αναμένεται να κοστίσει η ολοκλήρωση της «Ολυμπίας Οδού» με την επέκτασή της από τον Πύργο έως την Τσακώνα.

Όπως αρχικά προ πολλών ετών, δηλαδή, προέβλεπε η πρώτη σύμβαση παραχώρησης (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) που εν συνεχεία «κόπηκε» έως την Πάτρα και να προεκταθεί στη συνέχεια, με το γνωστό τρόπο και έργο, έως τον Πύργο.

Όπως παλιότερα αλλά και προ ημερών αναφέραμε, με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού για τις μετακινήσεις, την οικονομία και την οδική ασφάλεια αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος (75 χλμ.), πλέον, στο «κάδρο μπαίνει» η περαιτέρω επέκταση του δρόμου έως την Τσακώνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, καταβάλλεται προσπάθεια από τους εμπλεκόμενους (υπ. Υποδομών και Μεταφορών, πρωτίστως, και «Ολυμπία Οδό» των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Vinci) ώστε η επέκταση του δρόμου να γίνει με το λιγότερο δυνατό κόστος, υπό την προϋπόθεση βέβαια όταν σε κάμποσους μήνες παρουσιαστεί στην Ε.Ε. η τελική μελέτη – χάραξη και η μελέτη οφέλους – κόστους, να δοθεί το «ΟΚ». Σε μια διαδικασία που προφανώς θέλει χρόνο ωρίμανσης, αν σκεφτούμε ότι για να «ξανακουμπώσει» το τμήμα Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό, να γίνουν οι διαβουλεύσεις κυβέρνησης – Ε.Ε. και να δοθεί «πράσινο φως» για τα έργα, χρειάστηκαν 2 έτη περίπου.

Ωστόσο, οι ενέργειες γίνονται με την προσδοκία να «περάσει» το έργο το ευρωπαϊκό τεστ αλλά και με τα ερωτηματικά αν και πώς θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για έναν δρόμο χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, να είναι μεγάλα. Πάντως, υπάρχει ήδη η «πεπατημένη» ε την προώθηση του Πάτρα – Πύργος και τις ενέργειες που απαιτήθηκαν και βέβαια, το μοντέλο της κατασκευής του έργου από τις εγχώριες κατασκευαστικές ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), AKTOR, ΑΒΑΞ στο πλαίσιο της παραχώρησης. Να αναφέρουμε ότι, όπως λένε και από το υπουργείο.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.insider.gr πατώντας ΕΔΩ