Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Ε.Ε.: Νέο «κύμα» ακρίβειας θα φέρει το ολοένα και υψηλότερο κόστος ζάχαρης

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδέχεται να χρειαστεί σύντομα να πληρώσουν ακόμη περισσότερα για γλυκές λιχουδιές, καθώς οι καλοκαιρινοί καύσωνες ανεβάζουν την τιμή της ζάχαρης.

Οι αγοραστές και οι παραγωγοί ζάχαρης διαπραγματεύονται επί του παρόντος συμβόλαια για την περίοδο συγκομιδής 2023-24, η οποία ξεκινά τον Οκτώβριο. Οι τιμές που αναφέρονται είναι πάνω από 1.000 ευρώ ο τόνος, σύμφωνα με πηγές – υπερδιπλάσιες από ό,τι ήταν στα μέσα του περασμένου έτους. Αυτό αναμένεται να αυξήσει το κόστος στο διάδρομο των σούπερ μάρκετ με τα σνακ.

Η πτώση της παραγωγής ζάχαρης που σχετίζεται με την ξηρασία του περασμένου έτους προσφέρει μια ματιά στο τι θα μπορούσε να εκτυλιχθεί εάν συνέβαινε το ίδιο ξανά. Η παραγωγή ζάχαρης για την τρέχουσα σεζόν 2022-23 μειώθηκε κατά 12% σε σχέση με την προηγούμενη, και στους 14,6 εκατομμύρια τόνους ήταν ένα εκατομμύριο τόνοι κάτω από τις αρχικές εκτιμήσεις της Ε.Ε.. Ενώ οι μεγάλες εταιρείες -και με τη σειρά τους οι καταναλωτές- προστατεύτηκαν από μεγάλες αυξήσεις τιμών χάρη στα μακροπρόθεσμα συμβόλαια, οι τιμές στην αγορά spot έχουν αυξηθεί κατά 58% από τον περασμένο Οκτώβριο, συμπιέζοντας τα μικρότερα και μεσαία ζαχαροπλαστεία.

Ήδη, τα προειδοποιητικά σημάδια βρίθουν: η βροχή καθυστέρησε τις καλλιέργειες του τρέχοντος έτους κατά περίπου ένα μήνα και η άνοδος της θερμοκρασίας έκτοτε αύξησε τον κίνδυνο τόσο της ξηρασίας όσο και των παρασίτων να εξαπλωθούν ταχύτερα και να καταστρέψει τις μικρές καλλιέργειες ζαχαρότευτλων.

Οι παραγωγοί έχουν υιοθετήσει μέχρι στιγμής μια συγκρατημένη προσέγγιση στην τιμολόγηση, δήλωσε ο John Stansfield, ανώτερος αναλυτής ζάχαρης στο DNEXT Intelligence. «Κρίσιμο, είναι αυτό που συμβαίνει τους επόμενους δύο ή τρεις μήνες: έχουμε βροχή ή έχουμε απλώς συνθήκες ξηρασίας;»

Με τις προμήθειες ήδη περιορισμένες και την απειλή της ξηρασίας που διαφαίνεται, η γερμανική Suedzucker και η γαλλική Tereos είναι μεταξύ εκείνων που αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές. Και φέτος, με τις νέες συμβάσεις που υπογράφονται σε επίπεδα ρεκόρ όσον αφορά στις τιμές, το επιπλέον κόστος δεν θα είναι εύκολο να αποφευχθεί. Η Kona Haque, επικεφαλής της έρευνας εμπορευμάτων στην ED&F Man, είπε ότι ορισμένες εταιρείες θα πρέπει να μεταφέρουν το βάρος στους καταναλωτές.

Διαβάστε την συνέχεια στο moneyreview.gr