Πέμπτη
21
Νοέμβριος
TOP

Έως τον Απρίλιο ο ηλεκτρονικός φάκελος ακινήτων – Πού θα χρησιμεύει

Τέλος, στη γραφειοκρατία βάζει η κυβέρνηση ενεργοποιώντας νωρίτερα τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Μεταβίβασης Ακινήτων. Με την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι υποψήφιοι αγοραστές και πωλητές δεν θα χρειάζεται να αναζητήσουν από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα 17 απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς αυτά θα συμπεριλαμβάνονται στον φάκελο που θα αποκτήσει κάθε ακίνητο. Στόχος της κυβέρνησης είναι ο Ηλεκτρονικός Φάκελος να παρουσιασθεί πριν από τις εθνικές εκλογές και να τεθεί σε ισχύ άμεσα.

Μετά, λοιπόν τις ηλεκτρονικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης μέσω της πλατφόρμας myProperty της ΑΑΔΕ, που έχουν απαλλάξει τους φορολογούμενους από τις επισκέψεις στην Εφορία, έρχεται ο “Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου” στον οποίο θα εμπεριέχονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και έγγραφα ενός ακινήτου. Διάφορα δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για μια μεταβίβαση ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΕΦΚΑ) θα συγκεντρώνονται ηλεκτρονικά και θα καταχωρούνται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί.

Η ηλεκτρονική συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα γίνεται από τον συμβολαιογράφο τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης:

1. Δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα υποστήριξης της διενέργειας εμπραγμάτων δικαιοπραξιών επί ακινήτων με την ονομασία “Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου”, που λειτουργεί μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr–Ε.Ψ.Π.) με σκοπό την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας συλλογής δικαιολογητικών που απαιτούνται στη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων για τη σύσταση, μετάθεση, αλλοίωση ή κατάργηση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο.

2. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαλειτουργεί με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου και ιδίως με τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), του ν.π.δ.δ. “Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας” (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. “Ελληνικό Κτηματολόγιο”, από τα οποία αντλεί πληροφορίες και έγγραφα. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες πραγματοποιούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

3. Τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TAXISnet), ή με τη χρήση των διαπιστευτηρίων του Μητρώου Συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος μπορούν, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη capital.gr