Ο Μαξ Φερστάπεν λέει ότι “αφαιρούν λίγη από τη μαγεία της οδήγησης”, ο Φερνάντο Αλόνσο ότι είναι “δύσκολα να τα καταλάβεις και να τα ρυθμίσεις” και ο Τζέιμς Άλισον της Mercedes εξηγεί γιατί είναι πρόβλημα η ελάχιστη απόστασή τους από το έδαφος. Διαβάστε αναλυτικά τις απόψεις τους για τα μονοθέσια της νέας εποχής του ground effect.
Η φιλοσοφία αυτή επέβαλλε στις ομάδες να ρυθμίζουν τα μονοθέσιά τους σε πολύ χαμηλή απόσταση από το έδαφος, κι αυτό με τη σειρά του απαιτούσε πολύ σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης. Από το 2022 τα μονοθέσια έχουν το μισό ύψος από το έδαφος σε σχέση με το 2021, και επιπλέον εξαφανίστηκαν οι διακυμάνσεις στο rake. Το rake είναι η κλίση του δαπέδου σε σχέση με το έδαφος, δηλαδή η διαφορά ύψους από την άσφαλτο του ρύγχους σε σχέση με την ουρά.
Η Red Bull του Άντριαν Νιούι είχε παραδοσιακά μεγάλο rake, δηλαδή πολύ ανυψωμένη ουρά σε σχέση με το χαμηλότερο ρύγχος, ενώ το αντίθετο ίσχυε για τη Mercedes. Και παρά τις διαφορές αυτές, τα μονοθέσια των δύο ομάδων έφτασαν να αποδίδουν με οριακές διαφορές μεταξύ τους το 2021.
Αυτό, μαζί με τη σκληρή ρύθμιση των αναρτήσεων, κάνει τα σημερινά αυτοκίνητα της F1 δύσκολα στην κατανόηση και στη ρύθμιση (γεγονός που εξηγεί τις εναλλαγές των ομάδων στο βάθρο πίσω από τη Red Bull στα GP του 2023), και όχι τόσο απολαυστικά στην οδήγηση, όπως υποστηρίζουν οι πρωταθλητές Μαξ Φερστάπεν και Φερνάντο Αλόνσο και ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον.
“Εξαιτίας του γεγονότος ότι τα αυτοκίνητα είναι σκληρά, και του τρόπου που πρέπει να τα ρυθμίζεις, αφαιρείται λίγη απο τη μαγεία [της οδήγησης], ειδικά στα σιρκουί δρόμου που ανεβαίνεις στα κερμπς ενίοτε. Αυτό είναι λίγο δύσκολο στο Μπακού, αλλά και στη Σιγκαπούρη”, είπε συγκεκριμένα ο Μαξ Φερστάπεν.