Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Κραδασμούς και μείωση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ φέρνουν οι απανωτές αυξήσεις στα τρόφιμα

Σε ράλι διαρκών ανατιμήσεων βρίσκονται τα τρόφιμα, ιδίως από τις αρχές του έτους έως και αυτή τη στιγμή. Το γεγονός αυτό ωστόσο σε συνδυασμό με τους κραδασμούς και την αύξηση κόστους στον τομέα της ενέργειας και των καυσίμων, έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των πωλήσεων σε όγκο κατά περίπου 8% τον Απρίλιο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Ενδεικτική είναι η τριμηνιαία έρευνα της ΕΥ σε δείγμα 18.000 καταναλωτών, όπου διαπιστώνει ότι το αυξανόμενο κόστος αγαθών και υπηρεσιών επηρεάζει τις αγοραστικές δυνατότητες και αποφάσεις του 52% των ερωτηθέντων σε όλον τον κόσμο.

Επιπλέον, στοιχεία που αποτυπώνουν την ευρύτερη τάση αύξησης τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων αποτυπώνονται και μέσα από πρόσφατη καταμέτρηση της NielsenIQ, η οποία έχει ως επίκεντρο την περίοδο του Πάσχα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι την εβδομάδα πριν το Πάσχα που έληξε στις 24 Απριλίου, τα πουλερικά και το κοτόπουλο κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις σε αξία κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα. Το γεγονός αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αυξήσεις τιμών στις συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την μείωση της κατανάλωσης στην αγορά. Ταυτόχρονα προϊόντα όπως τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι σε επίπεδο τζίρου, ωστόσο οι ντομάτες αύξησαν το τζίρο τους κατά την περίοδο αναφοράς σε ποσοστό 11,6%, το αγγούρι κατά 17,2% και τα μαρούλια κατά 33,2%, αποτελώντας τα προϊόντα που έχουν δεχτεί τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

Εικόνα δύο ταχυτήτων στα ράφια

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Metro, Αριστοτέλη Παντελιάδη, η αγορά των ελληνικών σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο σημείωσε πτώση σε όγκο κατά 8%, με σταθερότητα σε τζίρο πωλήσεων γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των τιμών. Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες της βιομηχανίας στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ο κύριος Παντελιάδης επισήμανε ότι υφίσταται μία διπλή εικόνα αυτή τη στιγμή στην αγορά. “Όποιοι προμηθευτές μας μπορούν, συνεχίζουν να κάνουν προωθητικές ενέργειες και όσοι δεν μπορούν τις έχουν διακόψει. Επί της ουσίας αυτό σημαίνει πως όσοι έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος της αύξησης κόστους στα ράφια, έχουν περιορίσει ή και διακόψει εντελώς τις προωθητικές, ενώ εκείνοι που έχουν περάσει αυξήσεις στα ράφια, έχουν προσπαθήσει να αντισταθμίσουν τις ανατιμήσεις με ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών”. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: “όλοι αυτή τη στιγμή βάζουν το χέρι τους στην τσέπη”.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη capital.gr