Τρίτη
24
Δεκέμβριος
TOP

Mεγάλα αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο Μορέα σε τροχιά υλοποίησης

Σε τροχιά υλοποίησης περνούν τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο Μορέα (είναι ο άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και ο κλάδος Μεγαλόπολη-Σπάρτη) . Με απόφαση του Yφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, εγκρίθηκε η ένταξη στο ΠΔΕ, του έργου: “Αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόμου Τσακώνα – Καλαμάτα και της Περιμετρικής Οδού Καλαμάτας”, προϋπολογισμού 79.000.000 ευρώ, ενώ στην συνέχεια θα χρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.

Η έγκρισης της χρηματοδότησης έρχεται ως συνέχεια της απόφασης από το περασμένο Φθινόπωρο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή που ενέκρινε τα έργα. Σύμφωνα με εκείνη την εντολή, πρόκειται για συμπληρωματικές εργασίες που “κολλάνε” στην τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης όπως συνέβη και με τους αυτοκινητόδρομους της Νέας Οδού (που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό αλλά και το τμήμα του ΑΘΕ, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) αλλά και της Κεντρικής Οδού (που αφορά τα τμήματα Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας και Ξυνιάδα-Τρίκαλα).

Έργα εγκεκριμένα από τον Δεκέμβριο του 2019

Τα αντιπλημμυρικά έργα στον Μορέα, εντάσσονται στην από 14 Δεκεμβρίου 2019 απόφαση της Κυβερνητική Επιτροπή Συντονισµού Μεγάλων Έργων Υποδοµής, έκανε οµόφωνα δεκτή την από 02/12/2019 Εισήγηση του Υπουργού Υποδοµών και Μεταφορών για την εκτέλεση επειγόντων έργων αντιπληµµυρικής θωράκισης των περιοχών ανάντη και κατάντη των αυτοκινητοδρόµων που υλοποιήθηκαν µε Συµβάσεις Παραχώρησης συνολικού ύψους 350 εκατοµµυρίων ευρώ (περιλαµβανοµένης της δαπάνης του αναλογούντος Φ.Π.Α.). Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το συνολικό ποσό αναμένεται τελικά να ανέλθει σε 500 εκατ.ευρώ.

Σύμφωνα με το άρθρο 18.6 της Σύµβασης Παραχώρησης προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης συµπληρωµατικών εργασιών στον Παραχωρησιούχο µε εφαρµογή των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων της νοµοθεσίας περί εκτέλεσης δηµοσίων έργων για συµπληρωµατικές εργασίες στον τοµέα των συµβάσεων παραχώρησης δηµοσίων έργων.

Πως θα προχωρήσουν τα έργα

Στις υποχρεώσεις του Παραχωρησιούχου θα πρέπει να περιληφθεί και η εκπόνηση εντός του επόμενου διμήνου, των οριστικών υδραυλικών µελετών (περιλαµβανοµένων των αναγκαίων κτηµατολογικών, περιβαλλοντικών, γεωτεχνικών, στατικών µελετών καθώς και των µελετών οριοθέτησης υδατορεµάτων) και για τα έργα που δεν επιλέχθηκαν ή δεν θα επιλεγούν τελικά να κατασκευαστούν ως επείγοντα και προς άρση των επικείµενων κινδύνων και οι οποίες (µελέτες) σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξικνούνται συνολικά µέχρι το διπλάσιο προϋπολογισµό µελέτης από αυτόν που αντιστοιχεί και σε αυτά που θα υλοποιηθούν µέσω της Σύµβασης Παραχώρησης, σύµφωνα µε τις διατάξεις περί ανάθεσης Συµπληρωµατικών Εργασιών.

Οι υπόψη µελέτες µετά την έγκρισή τους και αφού ολοκληρωθούν οι απαιτούµενες περιβαλλοντικές και άλλες αδειοδοτήσεις θα παραδοθούν για υλοποίηση στους κατά περίπτωση αρµόδιους φορείς (Περιφέρειες και ∆ήµοι). Οι εν λόγω μελέτες επιβαρύνουν τον παραχωρησιούχο. Για το Δημόσιο αποτελεί προϋπόθεση να πραγματοποιούνται αδαπάνως.

Επίσης για τις ανάγκες εκτέλεσης των εν λόγω έργων, θα τροποποιηθεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου ανεξαρτήτως της απόστασης του αδειοδοτηµένου έργου του αυτοκινητοδρόµου από τα εκάστοτε υδραυλικά έργα, εφόσον τα τελευταία εντάσσονται λειτουργικά από αντιπληµµυρικής άποψης στον αυτοκινητόδροµο.

Η συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων που θα υλοποιηθούν μέσω της Σύμβασης Παραχώρησης μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και την παραλαβή τους, θα αναληφθεί από τους φορείς που είναι κατά το νόμο υπεύθυνοι για τη συντήρησή τους

Ανάλογες αποφάσεις αναμένεται να δημοσιευθεί και για τους αυτοκινητόδρομους της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

πηγη