Στα χρόνια πριν από το 1869 μοιάζει να επιστρέφει το παγκόσμιο εμπόριο καθώς η διώρυγα του Σουέζ, το κομβικής σημασίας θαλάσσιο πέρασμα που ενώνει την Ερυθρά Θάλασσα με την Ανατολική Μεσόγειο, εγκαταλείπεται από ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι της Υεμένης στον πορθμό Μπαμπ ελ-Μαντέμπ.
Έτσι, όπως μεταδίδει το Bloomberg, δεκάδες πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια από την Ασία προς την Ευρώπη στο εξής και μέχρι νεωτέρας θα πραγματοποιούν ένα δύσκολο και δαπανηρό ταξίδι γύρω από την αφρικανική ήπειρο, ασκώντας νέες πιέσεις στο κόστος των προϊότων που φτάνουν στη γηραιά ήπειρο.
Στον περίπλου της Αφρικής
Την Τρίτη η Maersk, η δανέζικη εταιρεία που διαθέτει περισσότερα από 300 containerships, ανακοίνωσε επισήμως ότι τα πλοία της στο εξής θα πραγματοποιούν τον περίπλου της Αφρικής.
Είχε προηγηθεί, λίγες ώρες πριν, η ανακοίνωση από τον υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ Λόιντ Όστιν της δημιουργίας μιας «ομάδας δράσης» για την προστασία των εμπορικών πλοίων που ταξιδεύουν στην περιοχή. Ωστόσο η απόφαση του ναυτιλιακού γίγαντα δείχνει ότι δεν υπολογίζει σε άμεσα αποτελέσματα από την αμερικανική πρωτοβουλία. Σημειώνεται ότι από τον Οκτώβριο, όταν ξεκίνησε η σαρωτική επιδρομή του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας, περίπου 15 εμπορικά πλοία έχουν δεχτεί επιθέσεις από τους αντάρτες Χούτι, προς υποστήριξη της Χαμάς. Ωστόσο πολλοί, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας, υπογραμμίζουν ότι η όποια αντίδραση από την πλευρά της Δύσης πρέπει να είναι ψύχραιμη καθώς μια επιθετική προσέγγιση – πέραν του νέου ανθρωπιστικού δράματος στην πολύπαθη Υεμένη – απλώς θα μεγένθυνε τη γεωπολιτική αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ στο www.ot.gr πατώντας εδώ