
Η περίοδος που διανύουμε είναι από τις πιο πλούσιες στην ατζέντα των υπό κατασκευή υποδομών. Μεγάλα έργα είναι σε εξέλιξη ανά την επικράτεια και περνώντας τα χρόνια παρατηρούμε πως ο χάρτης των έργων μετακινείται. Πέρα από τις δυναμικές περιοχές της χώρας σε έργα όπως η Αττική, η Θεσσαλονίκη, παρατηρούμε πως τα τελευταία χρόνια η Κρήτη κάνει αισθητή την παρουσία της με πολύ μεγάλα έργα όπως η ηλεκτρική διασύνδεση με την Αττική, ο ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Το 2024 μέχρι τώρα μας έχει δώσει και έργα ολοκληρωμένα όπως η Αμβρακία Οδός, τμήματα του Ε65 και φυσικά η μεγαλύτερη παράδοση έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη με την λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό.
Στον χάρτη των μεγάλων έργων υποδομής βλέπουμε πως υπάρχουν έργα διαφορετικά. Θα διακρίνουμε έργα οδικά αλλά και έργα ενέργειας. Νέος μεγάλος παίκτης στον χάρτη είναι τα κτιριακά έργα και μάλιστα ιδιωτικού χαρακτήρα. Με την χώρα να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την κρίση της περασμένης δεκαετίας, η ιδιωτική κατασκευή επανέρχεται δυναμικά και φαίνεται άλλωστε και από τα έργα που υλοποιούνται.
Κρήτη- Νότιο και Βόρειο Αιγαίο
Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: 500εκατ.ευρώ: Πλέον είμαστε σε προχωρημένη κατασκευή με την πρόοδο να ξεπερνά το 35%. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2027. Το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2019.
ΒΟΑΚ: 2,1 δισ. ευρώ. Τριπλό τμηματικά έργο που είναι πλέον όλο σε κατασκευή. Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος είναι ενεργά ως έργα με ανάδοχα τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-AKTOR και AKTORαντίστοιχα. Αντίστοιχα σε εξέλιξη είναι πλέον και το μεγάλο έργο για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο όπου ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με την ολοκλήρωση του ο νέος αυτοκινητόδρομος υπόσχεται κατακόρυφη αύξηση των επιπέδων οδικής ασφάλειας, ταχύτητας και άνετης οδήγησης.
Ηλεκτρική Διασύνδεση Σερίφου-Μήλου-Σαντορίνης-Φολεγάνδρου: 328 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για διπλό έργο που θα διασυνδέσει τα 4 νησιά των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Σύστημα. Η ολοκλήρωση εκτιμάται για το 2026. Κατασκευάζουν οι Hellenic Cables και η Prysmian. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΑΔΜΗΕ. Υπεγράφη το 2023.
Αττική – Στερεά Ελλάδα
Οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα: 286 εκατ.ευρώ. Είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο ου ενώνει την ανατολική με την δυτική χώρα.. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται το 2027. Το κατασκευάζει η ΑΒΑΞ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2023.
Integrated Resort Complex: Στα τέλη του 2023 ξεκίνησαν και επίσημα οι εργασίες για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό. Η επένδυση φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η κατασκευή και ο εξοπλισμός υπολογίζονται σε περίπου 1 δισ. ευρώ. Την κατασκευή έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ενώ το επενδυτικό σχήμα αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-HARD ROCK INTERNATIONAL. To συγκεκριμένο έργο είναι σήμερα το μεγαλύτερο κτιριακό έργο όλων των εποχών για τη χώρα.
Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: 1,8 δισ. ευρώ. Ένα έργο το οποίο θα μας κρατήσει συντροφιά για αρκετά χρόνια. Λαμβάνει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ 2021-2027. Υπεγράφη το 2021. Το κατασκευάζειτο σχήμα η ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Υπεγράφη το 2021. Σήμερα είναι σε εξέλιξη η διάνοιξη της σήραγγας από δύο μετροπόντικες και η κατασκευή των 15 σταθμών που περιλαμβάνονται στην νέα “πορτοκαλί” γραμμή.
Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών: 210 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Εύβοιας και από τα μεγαλύτερα της Στερεάς Ελλάδας. Το κατασκευάζει η ΜΕΤΚΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2023.
Έργα Υποδομών Ελληνικού: 300 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργα δημιουγίας υποδομών στην επένδυση του Ελληνικού. Περιλαμβάνει τη δημιουργία δικτύων, δρόμων, αντιπλημμυρικά, εξυγιαντικά έργα και την υπογειοποίηση κατά 2,5χλμ της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Κατασκευάζει η ΑΒΑΞ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Lamda Development. Υπεγράφη το 2022.
Riviera Tower: 350 εκατ. ευρώ. Αφορά την κατασκευή του υψηλότερου κτιρίου της χώρας και βρίσκεται στο χώρο της επένδυσης του Ελληνικού. Κατασκευάζεται από το σχήμα AKTOR-BOUYGUES. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Lamda Development. Υπεγράφη το 2023 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
Hall Logistics Center Ασπρόπυργος: 300 εκατ. ευρώ. Μεγάλο έργο που είναι σε εξέλιξη από την HIG Capital. Δημιουργείται ένα από τα μεγαλύτερα Logistics Centers το οποίο θα διαθέτει και το δικό του λιμάνι, ενώ θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο, εμπορικούς χώρους, γραφεία, αποθήκες κ.α. Εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει σταδιακά την περίοδο 2025-2026.
Data Centers Σπάτα. 1 δισ. ευρώ. Αφορά την κατασκευή/ανάπτυξη τριών (3) νέων Data Centers (Κέντρων Δεδομένων) στην περιοχή της Αττικής από την Microsoft. Ένα στην περιοχή των Σπάτων και δύο στην περιοχή του Κορωπίου, και όλα μαζί θα βρίσκονται σε λειτουργική σχέση μεταξύ τους. Ωστόσο, η δυναμικότητα του Κέντρου Δεδομένων στα Σπάτα (19,2 MW) θα είναι η διπλάσια από αυτή των Κέντρων Δεδομένων που θα εγκατασταθούν στο Κορωπί (9,6 MW). Tα έργα εκτελεί το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-RENCO.
Πελοπόννησος-Δυτική Ελλάδα
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: 310 εκατ.ευρώ. Το έργο υλοποιεί η Ολυμπία Οδός και είναι είναι σε εξέλιξη. Την κατασκευή έχουν αναλάβει τμηματικά οι: ΑΒΑΞ, AKTOR, ΤΕΡΝΑ. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται για το 2025 και σήμερα η πρόοδος είναι πάνω από 80%. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπεγράφη το 2022.
Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: 312 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ που εκτελείται στη Μεσσηνία και θα βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή. Θεωρείται ως η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Κατασκευάζεται από το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-AKTOR. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπεγράφη το 2023.
Σιδηροδρομικά έργα Κιάτο-Αίγιο και Αίγιο-Ρίο: 280 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για δύο εργολαβίες που στόχο έχουν την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο και την επαναλειτουργία με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή στο τμήμα Αίγιο-Ρίο. Κατασκευάζονται από το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΕΤΚΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του https://ypodomes.com/ πατώντας ΕΔΩ