Πέμπτη
28
Νοέμβριος
TOP

Πληρώνουμε 28% περισσότερα, αγοράζουμε 2% λιγότερα αγαθά

Πληρώνουμε περισσότερα κατά 28% σε σύγκριση με το 2006, αλλά αγοράζουμε λιγότερα κατά 2% σε σχέση με 18 χρόνια πριν. Το εντυπωσιακό αυτό στοιχείο παρουσίασε χθες ο κ. Βάιος ∆ημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, στη διάρκεια του συνεδρίου «Grocery Management in Turbulent Times» που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Σε αυτό το εντυπωσιακό στοιχείο αποτυπώνεται όχι μόνο η επίδραση της τελευταίας πληθωριστικής κρίσης στις τιμές, αλλά κυρίως η επίδραση των διαδοχικών κρίσεων στην καταναλωτική ζήτηση.

Δεν είναι τυχαίο ότι βιώνοντας ουσιαστικά μια διαρκή κρίση ή μια «permacrisis» (από τις λέξεις permanent = μόνιμος και crisis = κρίση), οι καταναλωτές πλέον στη συντριπτική πλειονότητά τους, 95% σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι για τον πληθωρισμό των τροφίμων, καθώς το 76% έχει επηρεαστεί από το φαινόμενο του shrinkflation (μείωση ποσοτήτων στις συσκευασίες χωρίς μείωση τιμών), το 46% τηρεί πιστά τη λίστα αγορών, ενώ το 40% φροντίζει ιδιαιτέρως να καταναλώνει τα τρόφιμα για να μην τα πετάξει, κάτι που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί και την ολοένα και μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών στα κατεψυγμένα τρόφιμα.

διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του www.moneyreview.gr πατώντας εδώ