Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Πως οι ξένοι αξιοποιούν το όνομα Καλαμάτα

Καλαμάτα ένα όνομα γεμάτο ιστορία. Γεμάτο φαντασία και γεύση. Ένα όνομα με φήμη που ολοένα και μεγαλώνει και διαδίδεται σε κάθε γωνιά του πλανήτη όντας πλέον ένα πασίγνωστο brand, ειδικά στον αγροδιατροφικό τομέα. Αποτελεί σημείο αναφοράς και έμπνευσης για ιδέες και εγχειρήματα που φέρνουν τη νέα γενιά πιο κοντά στην υγιεινή διατροφή. Αυτό άλλωστε πρεσβεύει η ελληνική γαστρονομική κουλτούρα με την ελιά, το ελαιόλαδο, τα σύκα και τόσα άλλα προϊόντα που συνθέτουν το περίτεχνο παζλ της γευστικής εμπειρίας στην Ελλάδα, εγγεγραμμένης στο ευρύτερο πλαίσιο της μεσογειακής δίαιτας καθώς ανταποκρίνεται στις σύγχρονες επιταγές της σωστής διατροφής.

Ένα τέτοιο ξεχωριστό project έρχεται από την μακρινή ήπειρο της Αμερικής και την Νέα Υόρκη. Στόχος του να εξοικειώσει τα παιδιά με υγιεινές γαστρονομικές γεύσεις φέρνοντας. Το όνομά του πραγματικά μοναδικό: «Κalamata’s kitchen”.

Πρόσφατα στους New York Times το project «Κalamata’s kitchen” κατείχε περίοπτη θέση καθώς παρουσιάζει με μοναδικό τρόπο γαστρονομικές ιστορίες με πυξίδα την υγιεινή μεσογειακή διατροφή το οποίο εμπνεύστηκαν και συμμετέχουν σημαντικοί γευσιγνώστες και ειδικοί γαστρονομίας και γνωστοί άνθρωποι του κλάδου.

Τι είναι το «Κalamatas kitchen” θα αναρωτιέστε…

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Ντέρεκ Γουάλας, ένας πολυάσχολος μπαμπάς, αναζητούσε τρόπους για να μοιραστεί το πάθος του για το φαγητό και νέες εμπειρίες με τον μικρό του γιο.

Είχε μια ιδέα και με τη συμβολή της Σάρας Τόμας, φίλης και σομελιέ, ονειρεύτηκε… την Καλαμάτα και την κουζίνα της, και τα υπόλοιπα είναι πια μια… γευστική ιστορία!

Η «Kalamata», λοιπόν,  είναι μια ατρόμητη τυχοδιώκτρια τροφίμων. Περίεργη, θαρραλέα και συμπονετική. Έχει στόχο να δοκιμάσει κάθε νέο φαγητό τουλάχιστον δύο φορές, αλλά θα τα δοκίμαζε εύκολα και 100 φορές αν μπορούσε!

Μαζί της είναι πάντα ο φίλος της ο Αλ Ντέντε , ένας λούτρινος αλιγάτορας, ο οποίος «ζωντανεύει» στη φαντασία της. Είναι πάντοτε έτοιμος… να βουτήξει την ουρά του στην επόμενη συναρπαστική διατροφική περιπέτεια.

Μέσα από εικονογραφημένα και διαδραστικά βιβλία και προϊόντα που διατίθενται μέσω της ομώνυμης ιστοσελίδας ενθαρρύνεται το ένστικτο του εξερευνητή γεύσεων και αποτελεί οδηγό για κάθε παιδί και γονέα που θέλουν να διαβούν ένα γευστικό και υγιεινό μονοπάτι δημιουργώντας «οικογενειακούς προορισμοί» που συνδυάζουν εξαιρετική κουζίνα με την καθιερωμένη οικογενειακή συνεύρεση στο τραπέζι για μεγάλους και μικρούς. Άλλωστε «…ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της «Kalamatas Kitchen» είναι το πώς μοιραζόμαστε ό,τι υπάρχει στο πιάτο μας», αναφέρουν σχετικά οι εμπνευστές του project.


Η πρώτη επίσημη παρουσίαση στο αμερικανικό κοινό

Η πρώτη γνωριμία έγινε μέσα από έναν «κύκλο» παρουσίασης  που ηγήθηκε το Μουσείο Τροφίμων και Ποτών μαζί με το Kalamata’s Kitchen, παρουσίασαν ένα πρόγραμμα που… εξερευνά το φαγητό με βιβλία, παιχνίδια και άλλα αντικείμενα. Στην αυλή του Local Roots NYC, μια αγορά και ένα καφέ όπου ο Joshua David Stein, συγγραφέας τροφίμων, μοιράστηκε με τα μικρά παιδιά ιστορίες για το φαγητό! Μαζί του ήταν η Sarah Thomas, πρώην σομελιέ στο «Le Bernardin» και ιδρύτρια του «Kalamata’s Kitchen». Σερβίροντας διάφορα σνακ οι εμπνευστές του ιδιαίτερου αυτού προγράμματος ταξίδεψαν μαζί με τα παιδιά σε έναν κόσμο διαφορετικό συνδέοντας τη γεύση με τη φαντασία.

Το εν λόγω project που τυγχάνει μεγάλης προβολής στη Νέα Υόρκη χαίρει επίσης της υποστήριξης σημαντικών οργανώσεων όπως οι: No Kid Hungry, World Central Kitchen, Children’s Hospital of Philadelphia και Full Plates, Full Potential, που στηρίζουν και πολλούς άλλους αξιόλογους σκοπούς.

Ένα διαφορετικό αλλά τόσο πρωτοπόρο εγχείρημα που όχι μόνο αντλεί την έμπνευσή του από την πολυδιαφημισμένη και πλούσια σε γαστρονομική ιστορία πόλη της Καλαμάτας, αλλά της δίνουν και μια νέα σημαντική αποστολή: να δώσει… γεύση στις οικογενειακές αναμνήσεις των παιδιών.

Πως οι ξένοι αξιοποιούν το όνομα Καλαμάτα

Δεν μπορεί παρά να νοιώσει κανείς υπερηφάνεια όταν το όνομα της Καλαμάτας ξεπερνά τα στενά όρια της Ελλάδας. Όταν αποτελεί τη «σπίθα» μιας τόσο φρέσκιας ιδέας! Ενός εγχειρήματος με τόσο πάθος και αγάπη για τα παιδιά και βέβαια τις γευστικές εμπειρίες.

Εμπειρίες που η πόλη και ο νομός προσφέρουν απλόχερα σε κάθε της επισκέπτη. Μοναδικές γευστικές «περιπλανήσεις» σε περιβόλια γεμάτα καρπούς της «μάνας» γης. Παράγει προϊόντα που αποτελούν τη βάση για συνταγές που αγάπησαν γενιές.

Οι ξένοι, εν ολίγοις, βρήκαν τον τρόπο να αξιοποιήσουν με ιδανικό τρόπο ένα brand που δεν γνωρίζει σύνορα, όπως αυτό της Καλαμάτας!

Φέρνοντας την οικογένεια στο ίδιο τραπέζι και δημιουργώντας αναμνήσεις και υγιεινά γευστικά ερεθίσματα. Κάτι τόσο απλό, αλλά και τόσο περίπλοκο…

Μια ιδέα που γιατί όχι, μπορεί… να υιοθετηθεί και να λάβει διαστάσεις ελληνικές, φέρνοντας την ελληνική οικογένεια πιο κοντά, δίνοντας προεκτάσεις στο πολυδιαφημισμένο brand της Καλαμάτας με το ελαίολαδό της, τις ελιές, τα σύκα, τις σταφίδες, το κρασί και τόσα άλλα προϊόντα που παράγουν τα «άγια χώματα» της μεσσηνιακής γης…