Την υπουργική απόφαση και τον οδηγό εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του νέου Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ II, έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Με το ΕΡΓΑΝΗ II αρχίζει η τελική περίοδος εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετμε περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι η βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι, σύμφωνα με το υπουργείο,«μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, που γίνεται πράξη». Με την εφαρμογή της, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές. Έτσι διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, οι συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, η εφαρμογή της νομοθεσίας και τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη: naftemporiki.gr