Σάββατο
2
Νοέμβριος
TOP

ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: «Μεγάλες καθυστερήσεις στην αποπληρωμή ολοκληρωμένων επενδύσεων του Αναπτυξιακού Νόμου»

δελτίο τύπου

Τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην πράξη στην αποπληρωμή των επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού Νόμου και την χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας, αναδεικνύουν 48 Βουλευτές της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με Ερώτησή τους προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Μεσσηνίας και Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Αλέξη Χαρίτση.

Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, το επιτελικό κράτος της ΝΔ «έχει κάνει σημαία» του την μείωση της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση των διαδικασιών. Και ενώ ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων δήλωνε ότι «…θέλουμε να γίνουμε η πιο φιλική χώρα στις επιχειρήσεις στο τέλος της τετραετίας. Θα φροντίσουμε να φτιάξουμε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον σύγχρονο, διάφανο, ισότιμο, γρήγορο κι ευέλικτο που θα αφήνει τους επιχειρηματίες να δουλεύουν…», η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει δραματικά την αποπληρωμή των επενδυτικών σχεδίων που έχουν ολοκληρωθεί, παρά το ότι οι δικαιούχοι των ενισχύσεων του Αναπτυξιακού Νόμου έχουν πραγματοποιήσει ήδη τις σχετικές δαπάνες για την υλοποίηση της επένδυσής τους. Εξίσου σημαντικό είναι να καταβληθούν στους δικαιούχους, που έχουν προβεί στο σχετικό αίτημα και οι τμηματικές δόσεις της ενίσχυσης, προκειμένου να μπορέσουν να προχωρήσουν απρόσκοπτα στην ολοκλήρωση της επένδυσης τους, τονίζουν οι Βουλευτές.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζουν ότι την περίοδο 2015-2019, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να «ξεκολλήσει» περισσότερα από 4.000 επενδυτικά σχέδια που είχαν μείνει στα συρτάρια από τους παλιότερους επενδυτικούς νόμους των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Παράλληλα ο Ν. 4399/2016 «Θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας» αποτέλεσε τομή στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας. Για πρώτη φορά όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των καθεστώτων του Αναπτυξιακού Νόμου (Ν. 4399/2016), υπηρετούσαν τις ίδιες προτεραιότητες, στο πλαίσιο μίας ενιαίας αναπτυξιακής στρατηγικής.

Τονίζουν επίσης ότι ο Αναπτυξιακός Νόμος του ΣΥΡΙΖΑ εισήγαγε σημαντικές καινοτομίες για την διεύρυνση της παραγωγικής βάσης δίνοντας έμφαση σε δραστηριότητες όπου η χώρα διαθέτει στρατηγικά πλεονεκτήματα, όπως η αγροδιατροφή και οι νέες τεχνολογίες. Αλλά και για την κατά προτεραιότητα ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την στήριξη της βιομηχανίας και της μεταποίησης, καθώς και για την χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων σε παραμεθόριες, νησιωτικές και ορεινές περιοχές. Ενώ ήταν καινοτόμος και ως προς τα μέσα χρηματοδότησης, παρέχοντας έναν συνδυασμό φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε την πλήρη απαξίωση και το πάγωμα του Ν. 4399/2016, σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζουν ακόμη ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε χαρακτηριστικά στην ψήφιση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου και, επιπλέον, από τα 13 συνολικά καθεστώτα ενισχύσεων του Ν. 4887/22 έχει πραγματοποιηθεί μέχρι και σήμερα η προκήρυξη των 4 μόλις καθεστώτων.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ καταλήγουν σημειώνοντας ότι οι ενισχύσεις του Αναπτυξιακού Νόμου, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, είναι απολύτως αναγκαίες για τις επιχειρήσεις που έχουν υλοποιήσει εν μέρει ή εξ ολοκλήρου τα επενδυτικά τους σχέδια. Ζητούν δε απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με την πρόοδο υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο από την κυβέρνηση της ΝΔ από το 2019 και μετά, καθώς και για τον αριθμό των επενδυτικών σχεδίων,που έχουν υλοποιηθεί εν όλω ή εν μέρει, για τα οποία έχει προχωρήσει η εκταμίευση των ενισχύσεών τους.

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

 

Θέμα: «Μεγάλες καθυστερήσεις στην αποπληρωμή ολοκληρωμένων επενδύσεων του Αναπτυξιακού Νόμου»

 

Την περίοδο 2015-2019, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να «ξεκολλήσει» περισσότερα από 4.000 επενδυτικά σχέδια που είχαν μείνει στα συρτάρια από τους παλιότερους επενδυτικούς νόμους των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Παράλληλα ο Ν. 4399/2016 «Θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας» αποτέλεσε τομή στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας. Για πρώτη φορά όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των καθεστώτων του Αναπτυξιακού Νόμου (Ν. 4399/2016), υπηρετούσαν τις ίδιες προτεραιότητες, στο πλαίσιο μίας ενιαίας αναπτυξιακής στρατηγικής.

Ο Αναπτυξιακός Νόμος του ΣΥΡΙΖΑ εισήγαγε σημαντικές καινοτομίες για την διεύρυνση της παραγωγικής βάσης δίνοντας έμφαση σε δραστηριότητες όπου η χώρα διαθέτει στρατηγικά πλεονεκτήματα, όπως η αγροδιατροφή και οι νέες τεχνολογίες. Αλλά και για την κατά προτεραιότητα ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την στήριξη της βιομηχανίας και της μεταποίησης, καθώς και για την χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων σε παραμεθόριες, νησιωτικές και ορεινές περιοχές. Ενώ ήταν καινοτόμος και ως προς τα μέσα χρηματοδότησης, παρέχοντας έναν συνδυασμό φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε την πλήρη απαξίωση και το πάγωμα του Ν. 4399/2016.

Και ενώ ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων δήλωνε ότι «…θέλουμε να γίνουμε η πιο φιλική χώρα στις επιχειρήσεις στο τέλος της τετραετίας. Θα φροντίσουμε να φτιάξουμε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον σύγχρονο, διάφανο, ισότιμο, γρήγορο κι ευέλικτο που θα αφήνει τους επιχειρηματίες να δουλεύουν…», η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει δραματικά την αποπληρωμή των επενδυτικών σχεδίων που έχουν ολοκληρωθεί, παρά το ότι οι δικαιούχοι των ενισχύσεων του Αναπτυξιακού Νόμου έχουν πραγματοποιήσει ήδη τις σχετικές δαπάνες για την υλοποίηση της επένδυσής τους. Εξίσου σημαντικό είναι να καταβληθούν στους δικαιούχους, που έχουν προβεί στο σχετικό αίτημα και οι τμηματικές δόσεις της ενίσχυσης, προκειμένου να μπορέσουν να προχωρήσουν απρόσκοπτα στην ολοκλήρωση της επένδυσης τους.

Παράλληλα, η κυβέρνηση καθυστέρησε χαρακτηριστικά στην ψήφιση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου. Επιπλέον, από τα 13 συνολικά καθεστώτα ενισχύσεων του Ν. 4887/22 έχει πραγματοποιηθεί μέχρι και σήμερα η προκήρυξη των 4 μόλις καθεστώτων.

 

Επειδή, οι ενισχύσεις του Αναπτυξιακού Νόμου, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, είναι απολύτως αναγκαίες για τις επιχειρήσεις που έχουν υλοποιήσει εν μέρει ή εξ ολοκλήρου τα επενδυτικά τους σχέδια

 

Επειδή, το επιτελικό κράτος της ΝΔ «έχει κάνει σημαία» του την μείωση της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση των διαδικασιών, αλλά στην πράξη παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των επενδυτικών σχεδίων και την χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποια είναι αναλυτικά η πρόοδος στην υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο από την κυβέρνηση της ΝΔ από το 2019 και μετά;

 

  1. Για πόσα από τα επενδυτικά σχέδια του Αναπτυξιακού Νόμου που έχουν υλοποιηθεί εν όλω ή εν μέρει έχει προχωρήσει η εκταμίευση των ενισχύσεων τους;

 

  1. Πόσα επενδυτικά σχέδια έχουν οριστική ή έστω προσωρινή υπαγωγή στον Νόμο 4887/22;

 

 

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

 

Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Σια

Αυλωνίτης Αλέξανδρος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βαρεμένος Γεώργιος

Βέττα Καλλιόπη

Γκαρά Αναστασία

Γκιόλας Ιωάννης

Δραγασάκης Ιωάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καλαματιανός Διονύσιος

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλειος

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπακαδήμα Φωτεινή

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Μουζάλας Ιωάννης

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραΐτης Αθανάσιος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Αθανάσιος

Παπαηλιού Γεώργιος

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πέρκα Θεοπίστη

Πούλου Παναγιού

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκουρλέτης Παναγιώτης

Σκούφα Μπέττυ

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τζούφη Μερόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία