Εντύπωση προκάλεσε η πρόταση της Γαλλίδας ευρωβουλευτού για τη δημιουργία μίας νέας άδειας οδήγησης που θα αφορά μια συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.
Πανζουρλισμός επικρατεί τα τελευταία χρόνια για τα SUV, μια κατηγορία οχημάτων που έχουν μεταμορφώσει το οδικό τοπίο και έχουν επαναπροσδιορίσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Γνωστά για την αυξημένη τους απόσταση από το έδαφος, την υψηλή θέση οδήγησης και τους πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους του, τα SUV διευρύνουν συνεχώς την οπαδική τους βάση και ήδη αποτελούν τους απόλυτους πρωταγωνιστές στον τομέα των ταξινομήσεων.
Υπάρχει, βέβαια, και η αντίθετη όψη του νομίσματος, που θέλει τα SUV να εκπέμπουν περισσότερους ρύπους, αποτελώντας τροχοπέδη στις προσπάθειες της ΕΕ για μια ανθρακικά ουδέτερη Ευρώπη.
Το μεγαλύτερο ανθρακικό αποτύπωμα των SUV συγκριτικά με τα μικρότερα ΙΧ φαίνεται πως απασχολεί και την Karima Delli, την Ευρωβουλευτή που ήταν επιφορτισμένη με τη σύνταξη της απάντησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα προταθέντα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης.
Στην τροπολογία με αριθμό 17 του κειμένου της Delli αναφέρεται ότι τα «βαρέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά (SUV) όχι μόνο καταλαμβάνουν μεγαλύτερο χώρο και είναι λιγότερο ενεργειακά αποδοτικά, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα και να παράγουν υψηλότερο επίπεδο εκπομπών, αλλά, όσον αφορά την οδική ασφάλεια, είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε συγκρούσεις από ό,τι τα ελαφρά επιβατικά αυτοκίνητα, με πολύ σοβαρότερες συνέπειες».
Σύμφωνα με την Ευρωβουλευτή, η άδεια διπλώματος οδήγησης «Β» – με την οποία σήμερα στην Ελλάδα οδηγούμε ΙΧ με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα μέχρι 3.500 κιλά και είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για την μεταφορά έως και 8 επιβατών, εκτός απο τον οδηγό – δεν είναι κατάλληλη για τα βαρύτερα επιβατικά αυτοκίνητα.