Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Ξεχάστε τα αυτοκίνητα των 20.000 ευρώ και κάτω

Τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα πασχίζουν να επιβιώσουν. Και αν τα καταφέρουν θα γίνουν παράλογα ακριβά…

Οι λόγοι είναι πολλοί και έχουν να κάνουν με το αυξημένο κόστος παραγωγής αλλά και τις δεκάδες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αυτά τα χρόνια. Υπάρχει όμως κάτι ακόμα που έρχεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, το οποίο θα κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα.

Ο λόγος για την εφαρμογή των κανονισμών Euro 7 για τους ρύπους. Αυτό θα πρέπει να γίνει για όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2025 και μετά που πωλούνται στην Ευρώπη.

Η νέα αυτή νόρμα έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα. Απαιτεί σημαντικές επενδύσεις στην εξέλιξη των κινητήρων, κάτι που αυτόματα οδηγεί σε νέες αυξήσεις σε όλα τα αυτοκίνητα. Και αν στα μεγάλα το κόστος μπορεί να απορροφηθεί, στα μικρά είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην επιδράσει στην τιμή τους.

Το πρόβλημα φαίνεται να είναι έντονο για το γκρουπ VW. Για παράδειγμα το Skoda Fabia θα δυσκολευτεί πολύ να συνεχίσει να υπάρχει και στην εποχή του Euro 7. Όπως δήλωσε στο βρετανικό περιοδικό Autocar το αφεντικό της εταιρίας Klaus Zellmer, δεν θα είναι εφικτό να διατηρηθεί το Fabia σε μία προσιτή τιμή.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι με τιμή πάνω από τα 20.000 ευρώ για ένα Fabia δεν είναι μία λογική πρόταση για τον καταναλωτή.

Οι κανονισμοί Euro 7 θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2025 και στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών NOx κατά 35% σε σύγκριση με τους κανονισμούς Euro 6 και στη μείωση των σωματιδίων της εξάτμισης κατά 13%.

Θα απαιτήσουν την τοποθέτηση νέων καταλυτών καθώς και νέα διαγνωστική τεχνολογία που θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τους βασικούς ρύπους, αλλάζοντας τις ρυθμίσεις του κινητήρα αν οι εκπομπές ξεπερνούν τα όρια.

Το πρόβλημα που ανακύπτει, σύμφωνα με τον Zellmer, είναι ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα. Και ο καταναλωτής αντί να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο, μάλλον θα παραμείνει στο ήδη υπάρχουν αλλά πολύ ρυπογόνο όχημα που έχει στην κατοχή του.

Πηγή: aftodioikisi.gr απο: newsauto.gr