Τετάρτη
27
Νοέμβριος
TOP

Στάσιμη η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων το 1ο τρίμηνο του 2020

Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης κινήθηκε η ελληνική αγορά Πληροφορικής το 1ο τρίμηνο του 2020, με τις πωλήσεις εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως εργασία και την εκπαίδευση από το σπίτι να λειτουργούν ως καταλύτες για την άνοδο.

Οι πωλήσεις προϊόντων Πληροφορικής στην Ελλάδα αυξήθηκαν τους τρεις πρώτους μήνες του έτους κατά 15,3% και διαμορφώθηκαν – σε αξία – στα επίπεδα των €130 εκατ.

Οι κατηγορίες των Visual Cameras και των φορητών υπολογιστών σημείωσαν μεγάλη άνοδο λόγω της μεταβολής προς την εργασία και εκπαίδευση από το σπίτι. Οι οθόνες υπολογιστή και τα ποντίκια, επίσης, ευνοήθηκαν από την κατάσταση λόγω COVID-19.

Στον αντίποδα, πάντως, σημαντική πτώση καταγράφηκε στις κατηγορίες Gaming & Leisure, media tablets και στους σταθερούς υπολογιστές. Επίσης, τα πληκτρολόγια αποτέλεσαν τη μόνη κατηγορία περιφερειακών συσκευών για υπολογιστές, που σημείωσαν πτωτική πορεία.

Στο μεταξύ, ανοδικά κινήθηκε και η ελληνική αγορά Ειδών  Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων, η οποία ενισχύθηκε κατά 4,9% το 1ο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στη συγκεκριμένη κατηγορία τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών, το πρόσημο ήταν θετικό, καθώς οι πωλήσεις πολυμηχανημάτων παρουσίασαν ανοδική πορεία, επωφελούμενες από την απομακρυσμένη εργασία.

Συνολική αγορά
Τα προϊόντα Πληροφορικής και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων ήταν οι μόνες δύο κατηγορίες – από τις επτά συνολικά – της ελληνικής αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών, που είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, καθώς οι υπόλοιπες βρέθηκαν στη σκιά της πανδημίας και εμφάνισαν μείωση πωλήσεων.

Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, η συνολική αγορά τεχνολογικών προϊόντων στην Ελλάδα σημείωσε πτώση πωλήσεων κατά 0,4% τους τρεις πρώτους μήνες του 2020 και σε απόλυτη αξία διαμορφώθηκε στα επίπεδα των €500 εκατ.

Τηλεπικοινωνίες
Από τις βασικές κατηγορίες της αγοράς, αυτή των Τηλεπικοινωνιών σημείωσε πτώση κατά 4,7% το 1ο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε αξία πωλήσεων €140 εκατ. Στις Τηλεπικοινωνίες, η κινητή τηλεφωνία υπέστη σημαντικό πλήγμα λόγω και του κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων, ενώ η σταθερή τηλεφωνία συνέχισε την πτωτική της πορεία στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του έτους.

Δεν έλειψαν βέβαια και οι κατηγορίες με ανοδική πορεία, όπως τα Core Wearables, που σημείωσαν αύξηση πωλήσεων, λόγω των αλλαγών στην σωματική άσκηση, ενώ αυξητική ήταν και η τάση στην κατηγορία των ακουστικών.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά
Στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά το πρόσημο ήταν αρνητικό κατά 6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με την αξία των πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου να διαμορφώνεται στα €69 εκατ. Οι κονσόλες παιχνιδιών σημείωσαν μεν μεγάλη αύξηση λόγω της απαγόρευσης μετακινήσεων, ενώ η κατηγορία των Loudspeakers κατέγραψε επίσης μικρή αύξηση, καθώς οι καταναλωτές περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι.

Ωστόσο, μεγάλη πτώση παρατηρήθηκε επίσης στα PMP, στις συσκευές πλοήγησης, στις κάρτες μνήμης, στα ακουστικά, στα USB και στις Camcorders λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων. Επίσης, η τηλεόραση γύρισε σε μονοψήφιο αρνητικό πρόσημο λόγω της κατάστασης του COVID-19.

Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2020.

ΠΗΓΗ