Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Σήμερα η πρεμιέρα για το 23o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με Καλλιτεχνική διευθύντρια την Κατερίνα Κασιούμη, διοργανώνεται, για 23η χρονιά,

από τις 14 έως τις 23 Ιουλίου 2017. Ανοιχτό και φιλόξενο, προσκαλεί το φιλότεχνο κοινό και τον κόσμο του χορού να παρακολουθήσουν το πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμά του και να συμμετάσχουν ενεργά στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και στις παράλληλες εκδηλώσεις του.

 

Η Καλαμάτα, ο Δήμαρχός της Παναγιώτης Ε. Νίκας, το Διεθνές Κέντρο Χορού, που ανήκει στην Κοινωφελή Επιχείρηση «Φάρις» του Δήμου και διοργανώνει το Φεστιβάλ, θα υποδεχτούν φέτος οκτώ ξένες και τέσσερις ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, ένα σεμινάριο, τέσσερα εργαστήρια, δύο masterclass και έξι ανοικτές παράλληλες διοργανώσεις, σε  είκοσι τέσσερις εκδηλώσεις.

 

Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας σηκώνει την αυλαία του:

  • Ø Παρασκευή 14, & Σάββατο 15. 7. 2017, στις 22:00, 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

ΕΘΝΙΚΟ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ – ΜΠΑΛΕΤΟ ΤΗΣ ΛOΡΑΙΝΝΗΣ
Διεύθυνση PETTER JACOBSSON

Rose-variation
MATHILDE MONNIER
                                 Διάλειμμα
Opal Loop / Cloud Installation #72503
TRISHA BROWN
                                Παύση
Sounddance
MERCE CUNNINGHAM

Rose-variation

Χορογραφία Mathilde Monnier
Σκηνικά Annie Tolleter
Φωτισμοί Eric Wurtz
Κοστούμια Mathilde Possoz
Βοηθός χορογράφου Cédric Andrieux
Υπεύθυνος δοκιμών Thomas Caley
Τη Σονάτα για πιάνο σε ρε ελάσσονα αρ. 17 του Μπετόβεν
ερμηνεύει ο Tanguy de Williencourt

Με 24 χορευτές

Δημιουργήθηκε το 2001 για το Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας.
Αναδημιουργήθηκε το 2014 για το Μπαλέτο της Λορραίνης.
Πρώτη παρουσίαση: 22 Μαΐου 2014, Εθνική Όπερα της Λορραίνης.

Το έργο Rose δημιουργήθηκε το 2001 για το Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας. Όλα είναι ντυμένα στα ροζ: η σκηνή, τα σκηνικά αντικείμενα, οι χορευτές. Η αναδημιουργία του, το Rose-variation, αποδομεί το λεξιλόγιο του κλασικού μπαλέτου, καθώς επανεξετάζει και παραλλάσσει τα γνωστά βήματα της κλασικής χορογραφίας, διαμορφώνοντας νέες κινήσεις. Τη δομή του έργου υποστηρίζει η μουσική, που παίζεται επί σκηνής σε ροζ πιάνο από έναν ντυμένο στα ροζ πιανίστα, σε άμεση επαφή με τους χορευτές. Η Σονάτα για πιάνο αρ. 17 του Μπετόβεν συνοδεύει την άψογη τεχνική των χορευτών και μοιράζεται μαζί τους το πνεύμα της μουσικής σύνθεσης. Το Rose ερευνά την ποιητικότητα του μπαλετικού λεξιλογίου, την οποία επαναπροσεγγίζουν οι χαρισματικοί σύγχρονοι χορευτές του Μπαλέτου της Λορραίνης.

Mathilde Monnier Η Ματίλντ Μοννιέ, εξέχουσα προσωπικότητα της γαλλικής και διεθνούς σκηνής, εκπλήσσει με κάθε νέο της έργο και ανανεώνει συνεχώς την τέχνη του χορού. Από το 1994, που τέθηκε επικεφαλής του Χορογραφικού Κέντρου του Μονπελλιέ Λανγκεντόκ-Ρουσιγιόν. Τον Νοέμβριο του 2013 έγινε γενική διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Χορού (CND) του Παντέν.

Opal Loop / Cloud Installation #72503

Χορογραφία Trisha Brown
Διδασκαλία χορογραφίας Leah Morrison & Laurel Jenkins Tentindo
Οπτικό περιβάλλον Fujiko Nakaya
Αναβίωση σκηνογραφίας John Torres
Hχητικό περιβάλλον: ήχος νερού μέσα από ακροφύσια υψηλής πίεσης
Κοστούμια Judith Shea
Φωτισμοί Beverly Emmons
Υπεύθυνος δοκιμών Thomas Caley

Με 4 χορευτές

Πρεμιέρα: 10 Ιουνίου 1980, 55 Crosby Street – Νέα Υόρκη.
Πρώτη παρουσίαση από το Μπαλέτο της Λoρραίνης, 12 Νοεμβρίου 2015 στην Εθνική Όπερα της Λορραίνης.

Στην εγκατάσταση Opal Loop / Cloud Installation #72503 (1980) η Τρίσα Μπράουν εκκινεί από την ιδέα μιας αέναης χορευτικής φράσης, η οποία μέσω της κίνησης looping επιστρέφει στο κέντρο του χώρου. Μια ρευστή αλληλουχία κινήσεων, που δύσκολα διακρίνεται μέσα στη διαρκώς μεταβαλλόμενη «γλυπτή ομίχλη» της Φουτζίκο Νακάγια, καθιστά το έργο ένα ποιητικό σχόλιο της Μπράουν πάνω στον εφήμερο χαρακτήρα της χορευτικής τέχνης. SUSAN ROSENBERG υπότροφος της χορευτικής ομάδας Trisha Brown

Trisha Brown Καλλιτεχνική διευθύντρια, ιδρύτρια της ομάδας χορού Τρίσα Μπράουν και χορογράφος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αμπερντήν της Ουάσινγκτον. Αφού αποφοίτησε από το Ώκλαντ, μελέτησε χορό με την Άννα Χάλπριν και δίδαξε στο Κολέγιο Ρηντ του Πόρτλαντ. Εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη το 1961. Μέσα από τη χοροθεατρική κολεκτίβα Τζάντσον εξελίχθηκε πολύ γρήγορα σε εμβληματική μορφή του μεταμοντέρνου χορού, καθώς η διερευνητική της ματιά στην κίνηση ανίχνευε το διαφορετικό και αμφισβητούσε επικρατούσες αντιλήψεις περί παράστασης. Σε αυτό το «φυτώριο επαναστατικού χορού», η Μπράουν, μαζί με ομοϊδεάτες καλλιτέχνες, έσπρωξαν τη χορογραφία πέρα από τα όριά της, αλλάζοντας άρδην τη μορφή του σύγχρονου χορού.

Sounddance

Χορογραφία Merce Cunningham
Διδασκαλία χορογραφίας Thomas Caley & Meg Harper
Μουσική David Tudor, Untitled 1975/1994*
Σκηνικά, Κοστούμια, Φωτισμοί Mark Lancaster
Διδασκαλία χορογραφίας Thomas Caley & Meg Harper

Mε 10 χορευτές

Πρώτη παρουσίαση: 8 Μαρτίου 1975 Ντητρόιτ, Μίσιγκαν, από το θίασο Merce Cunningham Dance Company. Εντάχθηκε στο ρεπερτόριο της Εθνικής Όπερας της Λορραίνης στις 14 Μαρτίου 2014.

Merce Cunningham, Sounddance (1975) © Merce Cunningham Trust.
Mε την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

*Η πρωτότυπη μουσική του έργου ήταν το Toneburst του Ντέιβιντ Τιούντορ. Στην αναβίωση του έργου, το 1994, ο Τιούντορ ξαναδούλεψε τη μουσική και ονόμασε τη νέα παρτιτούρα Untitled 1975/1994.

Στο Sounddance η σκηνή χωρίζεται (κατά πλάτος) στη μέση από τις πλούσιες πτυχώσεις ενός χρυσού παραπετάσματος, με την υπογραφή του Μαρκ Λάνκαστερ. Έτσι διασπασμένος (ή συμπυκνωμένος), ο χώρος αναδεικνύει την πυκνή και φρενήρη χορογραφία που μοιάζει με μικροσκοπικό χορευτικό σύμπαν, ιδωμένο σαν μέσα από μικροσκόπιο. Οι χορευτές μοιάζει να σπρώχνονται στη σκηνή από το παραπέτασμα, και στο τέλος βγαίνουν λες και το παραπέτασμα τους ρουφάει, λες και παρασύρονται από μια αεροδυναμική σήραγγα.

Merce Cunningham Γεννήθηκε στη Σεντράλια της Ουάσιγκτον στις 16 Απριλίου 1919. Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας του, χορογράφησε πάνω από εκατόν πενήντα έργα και οκτακόσιες εκδηλώσεις. Παρέμεινε πειραματιστής και καινοτόμος, και από τους πρώτους που χρησιμοποίησε τις νέες τεχνολογίες στη χορογραφική τέχνη. Χορογραφούσε και δίδασκε σχεδόν μέχρι το θάνατό του, στις 26 Ιουλίου 2009. Πολυβραβευμένος, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους συγχρόνους του.

Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο – Μπαλέτο της Λoρραίνης Από τις σημαντικότερες χορευτικές ομάδες στην Ευρώπη. Παρουσιάζουν σύγχρονες δημιουργίες και ταυτόχρονα ένα ευρύ και πλούσιο ρεπερτόριο από όλο το φάσμα του σύγχρονου χορού, με έργα καταξιωμένων χορογράφων. Το CCN λειτουργεί ως κέντρο τέχνης και πολυχώρος έρευνας, πειραματισμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Είναι μια πλατφόρμα ανοικτή, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και να στεγάσει το όραμα νέων δημιουργών του σύγχρονου χορού. Σε αυτές τις αναζητήσεις σημαντική είναι η παρουσία του Thomas Caley, χορογράφου και συντονιστή έρευνας.

  • Ø Σάββατο  7.2017, στις 20:00

ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ:

TORDRE*

RACHID OURAMDANE

Ένα ντουέτο, δύο σόλo, για δύο γυναίκες
Δίπτυχο από δύο στοχαστικά, χαμηλότονα πορτρέτα, όπου το αθέατο αναδύεται στην επιφάνεια με την κίνηση.

Σύλληψη, Χορογραφία Rachid Ouramdane
Φωτισμοί Stéphane Graillot
Σκηνικά Sylvain Giradeau
Παραγωγή CCN2-Centre Chorégraphique National de Grenoble – Διεύθυνση Yoann Bourgeois & Rachid Ouramdane

Χορεύουν Annie Hanauer & Lora Juodkaitè

*Συστρέφω

Πρεμιέρα: Μπονλιέ-Αννεσύ, Νοέμβριος 2014

Συμπαραγωγοί: L’A./Rachid Ouramdane, Bonlieu – Scène nationale d’Annecy, la Bâtie – Festival de Genève στο πλαίσιο του πρότζεκτ PACT που υποστηρίζεται από τη FEDER με το γαλλο-ελβετικό πρόγραμμα INTERREG IV A.
Με την υποστήριξη: Musée de la danse, Centre chorégraphique national de Rennes et Bretagne.
Με την υποστήριξη: Ministère de la culture et de la communication/DRAC Île-de-France στο πλαίσιο στήριξης των συμβεβλημένων εταιρειών και της Περιφέρειας Île-de-France με το σχέδιο Permanence artistique.
Το Εθνικό Xoρογραφικό Κέντρο 2 επιχορηγείται από την DRAC Auvergne-Rhône-Alpes/Ministère de la culture et de la communication, την Πόλη της Grenoble, το Département de l’Isère, την Περιφέρεια Auvergne-Rhône-Alpes και υποστηρίζεται για τα διεθνή του προγράμματα από το Institut français.

Mε την υποστήριξη του Teatroskop στο πλαίσιο του FranceDanse Orient-Express.
Το πρόγραμμα Teatroskop είναι μια πρωτοβουλία του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλίας και του Υπουργείου Εξωτερικών και Διεθνούς Ανάπτυξης της Γαλλίας.

Mε την υποστήριξη του Teatroskop στο πλαίσιο του FranceDanse Orient-Express.

Tordre.  Ένα δυνατό ντουέτο, σαν εκτυφλωτικό φως που δείχνει τι συνιστά τη μοναδικότητα. Εμπιστευόμενος τις δύο ερμηνεύτριες με τις οποίες έχει συνεργαστεί στο παρελθόν, ο Ουραμντάν δίνει ένα απαράμιλλο πορτρέτο τους παίζοντας με διάφορα στοιχεία (ψεύτικα μουσικά ανοίγματα, κατάρρευση – σαν τη στιγμή που η Νίνα Σιμόν κατέρρευσε στη διάρκεια μιας παράστασης). Η Λιθουανή Λόρα Γιοντκιτέ περιδινείται από παιδί γύρω από τον εαυτό της, και αυτό κάνει και σε όλη την παράσταση, επιταχύνοντας διαρκώς. Με το πρόσθετο τμήμα του χεριού της, η Άννι Χάναουερ χορεύει γεμάτη ενθουσιασμό και ενέργεια. Ο Ουραμντάν ούτε στέκεται στην αναπηρία τους ούτε την αποσιωπά: ο χορός τους είναι μια συγγενική μοναξιά που σφύζει από ζωή. MARIE-CHRISTINE VERNAY, Libération 21.11.2014

Rachid Ouramdane Ο Ρασίντ Ουραμντάν υπήρξε συνεργαζόμενος καλλιτέχνης στο Θέατρο της Πόλης του Παρισιού από το 2010 έως το 2015 και στο Μπονλιέ του Αννεσύ. Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί πολλές φορές με το Μπαλέτο της Όπερας της Λυόν, με τη ρωσική ομάδα Migrazia και με την ομάδα Candoco Dance Company για χορευτές με αναπηρία. Έχει ιδρύσει την ομάδα L’A dance company. Από την αρχή του 2016 είναι συνδιευθυντής στο Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ με τον Γιοάν Μπουρζουά.

Annie Hanauer Η Άννι Χάναουερ είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών της Μιννεσότας. Ως μέλος της ομάδας χορού Candoco, έχει διδάξει και χορέψει στη διεθνή σκηνή έργα της Τρίσας Μπράουν, του Μαρκ Μπριου, του Νάιτζελ Τσάρνοκ, της Κλαιρ Κάννιγχαμ, του Εμανουέλ Γκατ, του Τόμας Χάουερτ, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών του Πεκίνου, στην τελετή λήξης των Παραολυμπιακών του Λονδίνου κ.α.

Lora Juodkaitè Η χορογράφος και χορεύτρια Λόρα Γιοντκιτέ γεννήθηκε στη Λιθουανία. Από παιδί την απασχολούσε η περιδίνηση. Σπούδασε χορό στην Ακαδημία Τεχνών στο Βίλνιους και στην Ακαδημία Χορού του Ζάλτσμπουργκ, από όπου αποφοίτησε το 2005. Μέλος της ομάδας χορού Β. Γιανκάουσκας. Έχει δημιουργήσει πολλά έργα σε συνεργασία με μουσικούς, κυρίως για το Εθνικό Χοροθέατρο της Λιθουανίας. Διδάσκει στην Ακαδημία Τεχνών και στο Κολέγιο Τεχνών του Βίλνιους και είναι διευθύντρια στο Ακαδημαϊκό Χοροθέατρο του Βίλνιους.

 

Ø  Κυριακή 16.7.2017, στις 20:00, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ

Ανύποπτος Χρόνος
ANTIΓΟΝΗ ΓΥΡΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Σύλληψη, Χορογραφία Αντιγόνη Γύρα & η ομάδα
Δραματουργία Χρήστος Πολυμενάκος, Άννα Τσίχλη-Μπουασσοννά
Κοστούμια Δάφνη Αηδόνη
Βοηθός χορογράφου Μαριάνθη Λάζου
Φωτογραφίες Τάσσος Βενετσανόπουλος

Παίρνουν μέρος Βίκυ Αδάμου, Πάολα Απαρίσιο, Ιάσονας Βενετσανόπουλος, Αλέξης Βιδαλάκης, Χαρά Γιαννακοπούλου, Kike Garcia, Κωστής Δασκαλάκης, Μαριλένα Δασκαρόλη, Ανθή Θεοφιλίδου, Χρήστος Καλκάνης, Ιωάννα Καμπυλαυκά, Δέσποινα Κωστελίδου, Άρτεμις Λαμπίρη, Κατερίνα Λιόντη, Μάγδα Μάστορα, Σμαράγδη Μιχαλακάκου, Γιάννης Μιχαλακούκος, Αγγελική Παπαδία, Εξαρμενία Παππά, Κατερίνα Ελ Ράχεμπ, Ευγενία Σιγαλού, Φάνια Χρηστίδη κ.ά.
Guest Φλώρα Καλομοίρη

Παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2016 σε πλατείες της Αθήνας, στο πλαίσιο του In Progress Feedback Festival 2016, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων. Επίσης, το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χορογράφων του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Ανύποπτος Χρόνος Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο ποίημα του Χρήστου Πολυμενάκου, που εξερευνά τη διάρκεια του χρόνου σε σχέση με τη στιγμή όπου ξαφνικά όλα αλλάζουν – λίγο ή πολύ.
Μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων κινείται κυκλικά, μαζί, σε όλη τη διάρκεια του έργου, ενώ η κυκλικότητα αυτή διακόπτεται από μικρά ή μεγάλα γεγονότα που συμβαίνουν σε ανύποπτο χρόνο, δημιουργώντας ανατροπές στη συνεχόμενη ροή.
Όπως ακριβώς γίνεται και στη ζωή μας∙ το πετάρισμα μιας πεταλούδας, μια λακκούβα στο δρόμο, ένας αιφνίδιος θάνατος, ένας έρωτας συμβαίνουν σε μια στιγμή, και αυτή η στιγμή, σε ανύποπτο χρόνο, μας αλλάζει.
Ο Ανύποπτος Χρόνος αποδεικνύεται για τους δημιουργούς του όλο και πιο προφητικός: κάθε μέρα που περνά, η ανθρωπότητα μπαίνει όλο και πιο βαθιά στο σκοτάδι.

Αντιγόνη Γύρα Δημιουργός παραστάσεων χορού και θεάτρου, video art. Aριστούχος απόφοιτος του Laban Centre London, απ’ όπου απέσπασε το Βραβείο Χορογραφίας Αποφοίτων, το 1993. Το 1996, ίδρυσε την ομάδα Κινητήρας Χοροθέαμα (kinitiras.com), με την οποία έχει χορογραφήσει δεκάδες έργα. Δημιούργησε το πρώτο residency centre για παραστατικές τέχνες στην Ελλάδα, το Κινητήρας Studio, μαζί με τη Βίκυ Αδάμου και τη Φλώρα Καλομοίρη. Τα τελευταία δέκα χρόνια είναι εθελόντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας, όπου και εμπνεύστηκε τη δράση ΕΚΠΛΗΞΗ, που φέρνει το χορό στα δημοτικά σχολεία.
ekplixi.com

Κινητήρας Διεθνώς αναγνωρισμένο καλλιτεχνικό δίκτυο, συνδέει επαγγελματίες και ερασιτέχνες μέσα από τις παραστατικές τέχνες. Άρχισε το 1995-96 ως ομάδα χορού με την ονομασία Κινητήρας Χοροθέαμα. Ο Κινητήρας έχει δημιουργήσει τη δράση ΕΚ-ΠΛΗΞΗ, με την οποία ο χορός μπήκε στο σχολείο, το In Progress-Feedback Festival για νέους δημιουργούς, και, τέλος, το Kinitiras Choreography Lab, μια σημαντική καινοτομία στον κλάδο του χορού στην Ελλάδα, με τη δημιουργία ενός πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος.
kinitiras.com, ekplixi.com

Χρήστος Πολυμενάκος Εξελίσσει και εφαρμόζει τη μέθοδο body/word υπό το πρίσμα του Performance Writing, από το 2010, στη δημιουργία και δραματουργία έργων, τη διδασκαλία αυτοσχεδιασμού, υποκριτικής, δραματουργίας, κριτικής ανάλυσης και ανατροφοδότησης σε επαγγελματίες, ερασιτέχνες και σπουδαστές. Έργα και σεμινάριά του έχουν φιλοξενηθεί σε κρατικά και ιδιωτικά ιδρύματα και διοργανώσεις στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Σλοβενία, τη Φιλανδία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία. Από το 2015 συνεργάζεται ως εκπαιδευτικός με τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Συνεργάζεται με τον Κινητήρα από το 1995.

Άννα Τσίχλη-Μπουασσοννά Είναι κάτοχος πτυχίου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακού τίτλου στις παραστασιακές σπουδές του The Central School of Speech and Drama (Υποτροφία Στάη). Εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις, περφόρμανς, video art και χάπενινγκ. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αγγλία, Ελβετία, Ινδία, Ταϋλάνδη). Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ, συνέδρια και ευρωπαϊκά ερευνητικά και εργαστηριακά προγράμματα. Διδάσκει από το 2005, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Σκηνοθεσία και Θεατρική Πρακτική και από το 2014, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Δάφνη Αηδόνη  Σπούδασε αρχιτεκτονική στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών. Συνέχισε τις σπουδές της στην Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών DAMU στην Πράγα (MA Theatre Stage Design). Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και εκθέσεις στην Πάτρα, την Αθήνα, τη Βενετία, στο Κάσσελ, το Βερολίνο, στην Πράγα και την Αργεντινή. Έχει συνεργαστεί με ομάδες θεάτρου, σωματικού θεάτρου, χορού, σύγχρονου τσίρκου και περφόρμανς.

 

Ø  Δευτέρα 17.7.2017, στις 20:00

ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

 

 ΑΛΑΣΚΑ
IΡΙΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝ
ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΖΗΤΑ

 

Ιδέα, Χορογραφία Ίρις Καραγιάν
Μουσική Νίκος Βελιώτης
Σχεδιασμός χώρου Γιώργος Μαραζιώτης
Σύμβουλοι δραματουργίας Μυρτώ Κατσίκη, Σωτήρης Μπαχτσετζής
Σχεδιασμός φωτισμού Τάσος Παλαιορούτας

Ερμηνεύουν Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Γιώργος Κοτσιφάκης, Κατερίνα Λιόντου, Ιωάννα Παρασκευοπούλου

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Εκτέλεση παραγωγής: ομάδα χορού ΖΗΤΑ

Πρεμιέρα και παρουσιάσεις: Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (26-29.2.2016) και στο DañsFabrik 2016 – Festival de Brest (Focus Athènes), Le Quartz – Scène Nationale de Brest, Γαλλία (4.3.2016).

Χορηγός περιοδείας: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Πέντε σώματα κινούνται σε στενή επαφή μεταξύ τους. Κατασκευάζουν ένα μηχανισμό που λειτουργεί σε συνθήκες εναλλασσόμενων ταχυτήτων, έντασης και χαλάρωσης, συμφωνίας και παραφωνίας, θολού και καθαρού, κοντινού και μακρινού. Το έργο ΑΛΑΣΚΑ είναι μια χορογραφία που σχεδιάζεται πάνω στις επιφάνειες των σωμάτων και στο χώρο ανάμεσά τους. Ένα χρόνο μετά την πρεμιέρα του στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, η παράσταση παρουσιάζεται σε νέα μορφή και δημιουργεί μια διαφορετική συνθήκη θέασης. Σε έναν άδειο χώρο, πέντε σώματα κινούνται σε διαρκή επαφή, γλιστράνε το ένα πάνω στο άλλο, ενεργοποιούν και δέχονται κινητικά ερεθίσματα και δημιουργούν χώρους, δράσεις ανάμεσα στο φανταστικό και το ρεαλιστικό. Η λεπτομέρεια της κίνησης του συνόλου και του καθενός ξεχωριστά, σαν σε κοντινό πλάνο (close up), προσκαλεί τον θεατή στη θέαση μιας μικρο-χορογραφίας. Πρωταρχικό σημείο της έρευνας του έργου είναι η εμπειρία της επαφής των σωμάτων με βασικό άξονα την αφή. Σταδιακά, αναλύσαμε και επεξεργαστήκαμε διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης των σωμάτων και μηχανισμούς πίεσης μέσω της αφής. Οι χορευτές πειραματίζονται σε όλη τη διάρκεια του έργου με την ιδέα ότι κάθε κίνηση που δημιουργεί την επαφή μεταξύ των σωμάτων προεκτείνεται και επιχειρεί να μπει στο σώμα του άλλου. Το κινητικό υλικό και ο τρόπος που λειτουργεί η πρόθεση της κίνησης στρέφουν την προσοχή στη δράση και στον τρόπο επιτέλεσής της. Αυτό που με ενδιαφέρει κυρίως να διερευνήσω είναι μια συνθήκη που κατευθύνει την προσοχή του χορευτή στο μηχανισμό με τον οποίο παράγεται η κίνηση την κάθε στιγμή. Το έργο επιθυμεί να δημιουργήσει και να ερευνήσει συνθήκες συνύπαρξης. Τα πέντε σώματα σε επαφή επαναπροσδιορίζουν σχέσεις, χώρους και αποστάσεις, δημιουργούν εικόνες και νοήματα που παραμένουν ανοιχτά σε διαπραγματεύσεις.

ΙΡΙΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝ

Ίρις Καραγιάν Xορογράφος και χορεύτρια. Σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα των Παραστατικών Τεχνών και του Πολιτισμού στη Βρετανία (Goldsmiths College). Είναι ιδρυτικό μέλος και χορογράφος της ομάδας χορού ΖΗΤΑ (2002).
Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποσπώντας διακρίσεις. Διδάσκει χορογραφία στην ΚΣΟΤ. Συνεργάζεται με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. www.iriskarayan.com

***********

Παράλληλες εκδηλώσεις

Κυριακή 16.7.2017, στις 22:00,  ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Προβολή ταινίας: Martha & Niki

Σκηνοθεσία, Σενάριο  Tora Mkandawire Mårtens

Συμμετέχουν οι χορεύτριες  Martha Nabwire & Niki Tsappos

Σουηδία 2015. Στα σουηδικά  με ελληνικούς υπότιτλους

Το 2010 δυο φίλες, οι Σουηδέζες Μάρτα Ναμπουάιρ, με καταγωγή από την Ουγκάντα, και Νίκι Τσάππος, με καταγωγή από την Αιθιοπία, ανακηρύχθηκαν παγκόσμιες πρωταθλήτριες χιπ χοπ στον περίφημο διεθνή διαγωνισμό street dance, Juste Debout, στο Παρίσι – πρώτη φορά αυτός ο τίτλος δίνονταν σε γυναίκες.

Αλλά τι γίνεται όταν δεν καταφέρνουν να έρθουν πρώτες;

Το φιλμ παρουσιάζει δύο επιτυχημένες χορεύτριες χιπ χοπ και ταυτόχρονα δύο νεαρά κορίτσια αντιμέτωπα με πολύ διαφορετικά ερωτήματα ζωής. Ποιες είναι οι ρίζες μας; Ποια στοιχεία της πολιτιστικής μας ταυτότητας φέρουμε από τον τόπο καταγωγής μας; Μπορεί η πολιτιστική κληρονομιά να μείνει ζωντανή, και πώς; Θα καταφέρουν τα κορίτσια να διατηρήσουν τη φιλία τους παρά τις δυσκολίες;

Η παραγωγός και σκηνοθέτις Tora Mårtens με το ντοκιμαντέρ της ΤΟΜΜΥ στην Κούβα υπήρξε υποψήφια για Χρυσή και Ασημένια Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2008, και βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Αν Άρμπορ. Το 2009, η ταινία της Bye Bye C’est Fini βραβεύτηκε ως το καλύτερο μικρού μήκους ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ Interfilm Berlin και έχει πάρει το γαλλικό βραβείο La Diversité Culturelle «Boundless / Sans frontières» για την ταινία της Dolce Vita with bacon.

Δευτέρα 17.7.2017,  στις 22:00, ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ ΧΟΡΟΥ

Προβολή ταινίας: Working Dancers

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα & Julia Martinez Heimann

Αργεντινή – Ελλάδα, 2016. Στα ισπανικά με αγγλικούς υπότιτλους

 

Στο Μπουένος Άιρες, μια ομάδα αναγνωρισμένων χορευτών αγωνίζεται για τα εργατικά της δικαιώματα και δημιουργεί την πρώτη Κρατική Ομάδα Σύγχρονου Χορού υπό τη συλλογική διοίκησή της. Αυτή είναι η ιστορία τεσσάρων ταλαντούχων χορευτών –του Ερνέστο, της Μπετίνας, της Βικτόριας και του Πάμπλο– σε μια πορεία έξι ετών. Εντυπωσιακές χορογραφίες, αυθεντικά λαϊκά τραγούδια και σύγχρονη μουσική της Λατινικής Αμερικής αποκαλύπτουν την ομορφιά του χορού μέσα από τη ζωή.

Μετά την προβολή, η σκηνοθέτις Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα και η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη θα συζητήσουν με το κοινό πάνω στα θέματα της ταινίας καθώς και για την εμπειρία του τριήμερου εργαστηρίου Working Bodies, ο χορευτής ως εργαζόμενος. 

 

Γενικές πληροφορίες

Τιμές εισιτηρίων

– Παραστάσεις στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας-Κεντρική Αίθουσα: 15€ & 12€ 

  (φοιτητικό/ μειωμένο)*
– Παραστάσεις στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας-Στούντιο : 12€ (Γενική είσοδος)

– Παραστάσεις στο Πνευματικό Κέντρο: 12€ (Γενική είσοδος)
– Ειδική τιμή για τους συμμετέχοντες στα Εκπαιδευτικά Προγράμματα  του 

    Φεστιβάλ: 10€

– Ελεύθερη είσοδος σε όλες τις παράλληλες εκδηλώσεις, στην παράσταση

  Ανύποπτος Χρόνος της Αντιγόνης Γύρα με τον ΚΙΝΗΤΗΡΑ στην Κεντρική Πλατεία

  και στην παράσταση ONE ONE ONE του Γιάννη Μανταφούνη και της Aoife

   McAtamney στην Παραλία της Καλαμάτας.


* H έκδοση μειωμένων εισιτηρίων καθώς και η είσοδος με αυτά στο θέατρο γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης ειδικής κάρτας (Φοιτητική κάρτα / Κάρτα πολιτισμού / Κάρτα ανεργίας / Κάρτα Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων / Κάρτα Σωματείου Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού / Κάρτα ΑΜΕΑ).

 

Προπώληση:

Έναρξη προπώλησης εισιτηρίων : Τετάρτη  5 Ιουλίου 2017

  • Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας

             10:00-13:00 & 18:30-21:00 καθημερινά

  • Πληροφορίες για εισιτήρια & αγορά μέσω πιστωτικών καρτών (Visa & Mastercard) καθημερινά εκτός απογεύματος Σαββάτου και Κυριακής
    T: 27210 28193 & 27210 96753 F : 27210 89416
  • ·Προπώληση εισιτηρίων ηλεκτρονικά: www.kalamatadancefestival.gr

*******

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

ευχαριστεί το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την υποστήριξή του

Συνδιοργανωτές σε παράλληλες εκδηλώσεις

Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

 

Υποστηρικτές

INSTITUT FRANÇAIS

Πρεσβεία του Ισραήλ στην Ελλάδα

Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα

Χορηγός της περιοδείας του έργου ΑΛΑΣΚΑ της Ίριδας Καραγιάν με την ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΖΗΤΑ: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση  

 

Χορηγός

Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη

 

Υποστηρικτές

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Γιώργος και Μαρία Μαντζή, WIND,

Καύσιμα Δεληγιάννης, ΜΟΡΕΑΣ, benelica,

PHARMA GROUP Φαρμακαποθήκη, Δίκτυο Φαρμακείων-Pharma Spot, The BABA YAGA Gastro Pub Gallery

 

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΡΤ,  ΕΡΤ Περιφέρεια

Culturenow.gr,   Life.gr,   Monopoli.gr,

Dancepress.gr,   Dancetheater.gr,  Art&Life.gr,   The Toc.gr 

 

Ο πλήρης κατάλογος χορηγών και  υποστηρικτών θα ανακοινωθεί με την έναρξη του Φεστιβάλ.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Φεστιβάλ EFEEEurope for Festivals, Festivals for Europe