Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Έξι θρυλικοί σκηνοθέτες που δεν κέρδισαν ποτέ Όσκαρ

Το Όσκαρ είναι σίγουρα το σπουδαιότερο βραβείο που μπορεί να λάβει ένας ηθοποιός ή σκηνοθέτης, διότι πέρα ​​από τα χρήματα και την άμεση αναγνώριση, το βραβείο της Ακαδημίας πραγματικά κάνει πολλά για την κληρονομιά τους.

Αυτό ωστόσο που έχει παρατηρηθεί σε πολλές απονομές των βραβείων, είναι ότι πολλοί αξιόλογοι και ευρέως αναγνωρίσιμοι σκηνοθέτες του σύγχρονου κινηματογράφου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για μερικές από τις πιο πρωτοποριακές, όμορφες και διαχρονικές ταινίες που έγιναν ποτέ, δεν έχουν λάβει ποτέ το χρυσό αγαλματίδιο.

Με αφορμή την 93 απονομή των Βραβείων Όσκαρ, στην οποία η Κλόι Ζάο για το «Nomadland», ο Ντέιβιντ Φίντσερ για το «Mank», ο Εμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman», ο Λι Αϊζακ Τσουνγκ για το «Minari» και Τόμας Βίντερμπεργκ για το «Άσπρο Πάτο» δεικδικούν το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας, πάμε να δούμε τους 6 θρυλικούς σκηνοθέτες που δεν έχουν λάβει πότε ένα βραβείο Όσκαρ.

Όρσον Γουέλς

Ο Όρσον Γουέλς ήταν κυρίως γνωστός για την ταινία του “Πολίτης Κέιν”, η οποία έχει συχνά αποκληθεί η καλύτερη ταινία όλων των εποχών, αν και έχει επίσης σκηνοθετήσει πολλές άλλες ταινίες που θεωρούνται αριστουργήματα. Η ταινία έλαβε 9 υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Επί σειρά 5 δεκαετιών η ταινία λάμβανε την πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που θεσπίζεται από τους μεγαλύτερους κριτικούς από όλο τον κόσμο σε ψηφοφορία που διοργανώνει το περιοδικό Sight & Sound.

Σύμφωνα με το περιοδικό Variety η συστηματική καταψήφιση του Γουέλς από κομπάρσους που έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία του στοίχισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου. Η ταινία κέρδισε τελικά το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, ενώ το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας πήγε στην ταινία του Τζον Φορντ, “Η κοιλάδα της κατάρας”.

Ακίρα Κουροσάβα

Ο Ακίρα Κουροσάβα θεωρείται ένας απο τους καλύτερους και πιο σημαντικόυς σκηνοθέτες όλων των εποχών, έχοντας γυρίσει πάνω απο 30 ταινίες και έχοντας επηρεάσει πολλούς γνωστούς σκηνοθέτες. Είναι αναμφίβολα ο γνωστότερος στην Δύση Ιάπωνας σκηνοθέτης, ωστόσο χρειάστηκαν 92 χρόνια για να λάβει κάποιος σκηνοθέτης το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας με ξενόγλωσση ταινία (Μπονγκ Τζουν – Χο με την ταινία “Παράσιτα).

Το 1999, το CNN τον ονόμασε “Ασιάτη του Αιώνα” στην κατηγορία “Τέχνες, Λογοτεχνία και Κουλτούρα”. Ανάμεσα στις πιο αναγνωρισμένες του ταινίες είναι τα Οι Επτά Σαμουράι (1954), Ρασομόν (1950), Ραν (1985), Ikiru (1952), Yojimbo (1961), High and Low (1963), Ο Θρόνος του Αίματος (1957), Tο Μυστικό Φρούριο (1958) και Kagemusha (1980).

Σπάικ Λι

Το 1989 ο Κουροσάβα έλαβε τελικά ένα τιμητικό βραβείο Όσκαρ, ωστόσο, όπως είπε πολύ καλά και η Κιμ Μπέισινγκερ, μια ταινία έλειπε από τις κύριες κατηγορίες και αυτή ήταν το “Κάνε το Σωστό” του Σπάικ Λι. “Έχουμε πέντε υπέροχες ταινίες εδώ, και είναι υπέροχες για έναν λόγο: επειδή λένε την αλήθεια.” είπε. “Αλλά λείπει μια ταινία από αυτήν τη λίστα που αξίζει να είναι σε αυτήν, γιατί ειρωνικά μπορεί να πει τη μεγαλύτερη αλήθεια από όλες. Και αυτό είναι το ‘Κάνε το Σωστό΄.”

Ο Σπάικ Λι κέδισε ένα τιμητικό Οσκαρ το 2016, ωστόσο, και ειδικά για το «”Κάνε το Σωστό”, θεώρησε τρομερή αδικία όχι μόνο το γεγονός πως δεν ήταν υποψήφιος, αλλά και πως εκείνη τη χρονιά κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας ο “Σοφέρ της Κυρίας Ντέιζι”, με τον Λι να επιμένει ακόμη και σήμερα πως “Ποιος θυμάται στ’ αλήθεια τον ‘Σοφέρ της Κυρίας Ντέιζι’;”.

Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Ο Στάνλεϊ Κούμπρικ θεωρείται ένας από τους καλύτερους και πιο σημαντικούς σκηνοθέτες όλων των εποχών. Ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας, χωρίς να το λάβει ποτέ. Η ταινία του που πιθανότατα θα είχε κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, είναι η “2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος” (1968), αλλά ήταν υποψήφια σε άλλες κατηγορίες εκτός από αυτήν.

Φυσικά υπάρχουν και οι ταινίες Σπάρτακος” (1960), “Λολίτα” (1962), “S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα” (1964), “Το Κουρδιστό Πορτοκάλι” (1971), “Μπάρι Λίντον” (1975), “Η Λάμψη” (1980), “Full Metal Jacket” (1987) και “Μάτια Ερμητικά Κλειστά”, καμία από τις οποίες δεν κατάφεραν να του χαρίσουν το χρυσό αγαλματίδιο.

Κουέντιν Ταραντίνο

Ο Κουέντιν Ταραντίνο θεωρείται πλέον ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες των τελευταίων ετών. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία και όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί του. Οι ταινίες του είναι ανατρεπτικές και έχει μια μοναδική ικανότητα να γράφει διαλόγους που να μας κάνουν να αμφισβητούμε τις δικές μας αποφάσεις για την ζωή.

Ο σκηνοθέτης ωστόσό του “Pulp Fiction, του “Reservoir Dogs” και του “Once Upon A Time in Hollywood”, δεν έχει καταφέρει ακόμα να κερδίσει το χρυσό αγαλματίδιο. Ο ίδιος έχει δηλώσει πως αφού σκηνοθετήσει δέκα ταινίες θα αποσυρθεί και θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή, άραγε η 10η ταινία του είναι αυτή που θα τον βγάλει από αυτή την λίστα;

Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ συχνά αναφέρεται και ως “Άρχοντας του Σασπένς” καθώς ήταν πρωτοπόρος σε διάφορες τεχνικές, σχετικά με τα θρίλερ περιπέτειας και τα ψυχολογικά θρίλερ. Παραμένει διαχρονικά ένας πρωτοπόρος σκηνοθέτης και σημείο αναφοράς, τόσο για τους θεατές όσο και για τους συναδέλφους του στον χώρο της Έβδομης Τέχνης.

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ προτάθηκε συνολικά πέντε φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας: το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον Ίσκιο του Θανάτου / Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλώς Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δε το κέρδισε ποτέ. Ωστόσο η Ακαδημία αναγνωρίζοντας το λάθος της, του απένειμε το 1968, ένα τιμητικό Όσκαρ για το σύνολο της προσφοράς του, στον χώρο της Έβδομης Τέχνης.

πηγη