Παρασκευή
27
Δεκέμβριος
TOP

Στους βασικούς παραγωγούς μπίρας μπαίνει η Ελλάδα – Αύξηση 41% σε έναν χρόνο

Σε βασικό παραγωγό µπίρας εξελίσσεται η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι η χώρα δεν διαθέτει την παράδοση στο προϊόν που έχουν οι χώρες στη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη. Ακόµη κι αν η κατανάλωση δεν φθάνει σε υψηλά επίπεδα, η χώρα αξιοποιείται από τις πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται για την παραγωγή µπίρας, η οποία προορίζεται για εξαγωγές, ενώ ολοένα και αυξάνονται οι µικροζυθοποιίες. Σηµαντική διείσδυση στην εγχώρια αγορά –και όχι µόνον– έχουν και οι µεγαλύτερες ελληνικών συµφερόντων εταιρείες, ειδικά µάλιστα καθώς ακολουθούν ανταγωνιστική τιµολογιακή πολιτική.

Σύµφωνα µε τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, µε αφορµή και την Παγκόσµια Ηµέρα Μπίρας στις 4 Αυγούστου, το 2022 η παραγωγή µπίρας στην Ελλάδα έφθασε τα 565,34 εκατ. λίτρα από 400,22 εκατ. λίτρα το 2021, καταγράφοντας αύξηση περίπου 41%. Με αυτή την επίδοση η Ελλάδα καθίσταται 8η µεγαλύτερη παραγωγός µπίρας στην Ε.Ε. µεταξύ 18 κρατών-µελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιµα στοιχεία. Αξίζει, µάλιστα, να σηµειωθεί ότι η αύξηση είναι σηµαντική, όχι µόνον σε σύγκριση µε το 2021, χρονιά κατά την οποία η τουριστική κίνηση ήταν ακόµη περιορισµένη λόγω των µέτρων για την COVID-19, αλλά και σε σύγκριση µε τα προ πανδηµίας επίπεδα. Το 2019 η παραγωγή µπίρας στην Ελλάδα ήταν, σύµφωνα µε τα στοιχεία της Eurostat, 397,69 εκατ. λίτρα.

Συνολικά στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πλέον 71 ζυθοποιίες. Τα µεγαλύτερα µερίδια αγοράς έχουν η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η Ολυµπιακή Ζυθοποιία, θυγατρικές των πολυεθνικών οµίλων Heineken και Carlsberg αντιστοίχως, ενώ σηµαντικά µερίδια αγοράς κατέχουν πλέον οι ελληνικών συµφερόντων εταιρείες Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης (Βεργίνα) και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ). Τα τελευταία χρόνια, πάντως, σηµαντικό µερίδιο αγοράς κερδίζουν οι µπίρες που παράγουν οι δεκάδες µικροζυθοποιίες οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, σχεδόν σε κάθε νοµό της χώρας, µε σηµαντική παρουσία τόσο στο κανάλι της εστίασης όσο και στο κανάλι της λιανικής (σούπερ µάρκετ και µικρή λιανική).

Η σηµασία που αποδίδουν οι πολυεθνικοί όµιλοι στην Ελλάδα ως χώρα παραγωγής των προϊόντων τους φάνηκε από την κίνηση στην οποία προχώρησε φέτος η Carlsberg. Από τις αρχές του 2023 ξεκίνησε στη µονάδα παραγωγής που έχει η Ολυµπιακή Ζυθοποιία στη Σίνδο στη Θεσσαλονίκη η παραγωγή της µπίρας Carlsberg σε συσκευασίες κουτιού, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιού. Μέχρι τότε στην Ελλάδα κυκλοφορούσε η Carlsberg µόνο στη συσκευασία της γυάλινης φιάλης, 330 ml, µε τις εισαγωγές να γίνονται κυρίως από τη Σερβία. Η µονάδα της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας δεν εξυπηρετεί µόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του οµίλου, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, µεταξύ των οποίων οι αγορές Νότιας Αµερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, από την άλλη, πραγµατοποίησε το 2022 ακόµη περισσότερες εξαγωγές και µάλιστα πρόσφατα πρόσθεσε δύο νέες αγορές, την Αρµενία και το Αζερµπαϊτζάν. Το ποσοστό του όγκου εξαγωγών στο σύνολο του όγκου πωλήσεων ήταν διψήφιο το 2022.

πηγη moneyreview.gr