Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Ακρίβεια: «Άγγιξαν» το 10% οι ανατιμήσεις στο σούπερ μάρκετ

Με μικρότερες ποσότητες και φθηνότερα προϊόντα προσπαθούν οι καταναλωτές να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια που εξακολουθεί να πλήττει τα εισοδήματά τους. Την ώρα που οι ανατιμήσεις «άγγιξαν» σχεδόν το 10% τον Ιανουάριο, ο πληθωρισμός, και όχι η αύξηση της ζήτησης, αυξάνει τον τζίρο των σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τους αναλυτές της IRI, τον Ιανουάριο καταγράφθηκε αύξηση τιμών στο 7% σε αξία και 9,8% σε τεμάχια, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ ο όγκος των πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 2,5%.

Επίσης, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον περυσινό Ιανουάριο.

Την ίδια περίοδο φέτος, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022. Μάλιστα τα υπερμάρκετ καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους, κατά 11%.

Μείωση του όγκου

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, ο Ιανουάριος έκλεισε με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ από το www.naftemporiki.gr πατώντας εδώ