Μια από τις παραδοσιακές δυνάμεις του κατασκευαστικού κλάδου της χώρας είναι ο Όμιλος ΑΒΑΞ. Με ένα από τα πλουσιότερα portflolio στα μεγάλα έργα της χώρας είναι σήμερα ένας από τους σημαντικότερους αναδόχους παρέχοντας απασχόληση σε χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου.
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ είναι παρόντας στα μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και ενεργειακά και κτιριακά έργα μετρό και συμμετέχει στους μεγάλους διαγωνισμούς της χώρας. Σήμερα τα έργα που έχει αναλάβει έχουν χτίσει ένα ανεκτέλεστο 3,2 δισ. ευρώ το οποίο αναμένεται να ανέβει προοδευτικά το 2024 σε πάνω από 4 δισ. ευρώ λαμβάνοντας νέα έργα.
Ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά του Ομίλου ΑΒΑΞ είναι η επιμονή σε βιώσιμα από άποψη κέρδους έργα με αποτέλεσμα ακόμα και στη δύσκολη δεκαετία του 2010 όπου οι υπερβολικές εκπτώσεις κυριαρχούσαν, να είναι από τους λίγους που δεν μπήκαν στον “πειρασμό”.
Σήμερα το ypodomes.com συνεχίζοντας το αφιέρωμα στα 10 μεγαλύτερα έργα των ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων σας παρουσιάζει τα μεγάλα έργα του Ομίλου ΑΒΑΞ. Αυτά περιλαμβάνουν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας για την Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, ο Σταθμός Παραγωγής Ενέργειας DEVA στη Ρουμανία, τα τρία νοσοκομεία σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, η συμμετοχή στο οδικό έργο Πάτρα-Πύργος, το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα, τα έργα δημιουργίας υποδομών στο Ελληνικό, συμμετοχή στη λειτουργία-συντήρηση του κέντρου της Ψυττάλειας, το σιδηροδρομικά έργα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Το top-10 υπό κατασκευή έργων του Ομίλου ΑΒΑΞ
1.Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας
Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας αφορά στην κατασκευή της νεάς γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Η ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το έργο από κοινού με τις GHELLA και ΑLSTOM σε ένα διαγωνισμό που κράτησε σχεδόν 4 χρόνια. Το έργο της νέας “πορτοκαλί” γραμμής, περιλαμβάνει 12,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής και 15 σταθμούς. Ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και διαμέσω Γαλατσίου, Κυψέλης, Γκύζη, κέντρου, Καισαριανής, Ζωγράφου θα τερματίζει στο Γουδή.
Το κόστος της νέας γραμμής αγγίζει (με τον ΦΠΑ) τα 1,8 δισ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή είναι η Αττικό Μετρό. Η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021 με αρχικό χρονοδιάγραμμα τα οκτώ χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2029. Θεωρείται η σημαντικότερη συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική παρέμβαση για την Αθήνα με μεγάλη συνεισφορά στη μείωση της έκλυσης αέριων ρύπων. Το έργο είναι σε πλήρη εξέλιξη.
2.Σταθμός Παραγωγής Ενέργειας DEVA Ρουμανία
Αφορά στη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία σταθμού παραγωγής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 ΜW, συνολικού προϋπολογισμού 673,5 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, η μονάδα Mintia Combined Cycle Power Plant θα κατασκευαστεί στην περιοχή Deva της Ρουμανίας.
Η κατασκευή θα διαρκέσει 38 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, δημιουργώντας περίπου 700 θέσεις εργασίας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που έχει ανατεθεί μέχρι σήμερα σε ελληνική εταιρεία και θα παραδοθεί «με το κλειδί» στο χέρι το καλοκαίρι του 2026.
3.Τρία νοσοκομεία σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη
Πρόκειται για την ανάληψη ενός cluster έργων για την κατασκευή νέων νοσοκομειακών υποδομών. Αφορά στην κατασκευή του πρώτου παιδιατρικού νοσοκομείου στην Θεσσαλονίκη και την κατασκευή δύο γενικών νοσοκομείων σε Κομοτηνή και Σπάρτη. Το κόστος των έργων αγγίζει τα 442 εκατ. ευρώ και σήμερα αποτελεί την μεγαλύτερη συνδυασμένη εργολαβία κτιριακών έργων στη χώρα. Είναι μια δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος το οποίο συμβλήθηκε με την ΑΒΑΞ στις αρχές Αυγούστου του 2023 με σκοπό σε περίπου 30 μήνες να έχουν ολοκληρωθεί αυτά τα σημαντικά κτίρια για την περίθαλψη στη χώρα.
4.Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Το έργο αυτό αφορά την δημιουργία ενός υπερυψωμένου άξονα στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με κόστος 450 εκατ. ευρώ. Υλοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ και εκτελείται από κοινού με την Μυτιληναίος (Μ Παραχωρήσεις). Με το έργο αυτό θα μεγαλώσει η χωρητικότητα ανά ώρα της Περιφερειακής της πόλης και θα προσφέρει απευθείας σύνδεση με τη νότια περιοχή του νομού και την Χαλκιδική βοηθώντας στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας ειδικά τις ώρες αιχμής. Θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2027 (σύνολο κατασκευής 48 μήνες).
5.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα
Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα αλλά και απαραίτητα οδικά έργα της χώρας. Είναι το τρίτο μεγαλύτερο οδικό έργο πίσω από εκείνα στο νοτιο και βόρειο τμήμα του Ε65. Η ΑΒΑΞ έχει αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Καραϊικα-Γαστούνη. Τα άλλα τμήματα κατασκευάζονται από την ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ.
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό περίπου 300 εκατ. ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν σε όλα τα τμήματα τον Μάρτιο του 2022. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται το 2025. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αργότερα από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Διαβάστε περισσότερα εδω