Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Αυξάνονται τα προϊόντα που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις

Αλλαγές στα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, τα οποία θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται από την 1η Μαρτίου, φέρνει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Μεταξύ άλλων, διευρύνεται η λίστα των προϊόντων που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις, ενώ εξαιρούνται για τρεις μήνες από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, τα προϊόντα των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί, εφόσον βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους.

Ειδικότερα, για αυτά τα προϊόντα θα απαιτείται ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης». Στόχος είναι να αντιμετωπιστούν φαινόμενα σπατάλης τροφίμων (food waste) ή καταστροφής αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.

«Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες και την εφοδιαστική αλυσίδα», επισημαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Την ίδια στιγμή, επεκτείνεται η λίστα των προϊόντων που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις και δεν μπορούν, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, να ενταχθούν σε προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες.

Επιπλέον, στη λίστα των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται μείωση τιμών, προστίθενται όσα είδη αφορούν την εμμήνο ρύση, κάτι που θα ισχύσει από τις 20 Μαρτίου.

Τέλος, επεκτείνεται η λίστα των νωπών προϊόντων για τα οποία εφαρμόζονται «καθαρές τιμές», με την προσθήκη των κατηγοριών «νωπό κατσίκι» και «νωπό αρνί».

Αναλυτικά, τα τέσσερα μέτρα, στα οποία έγιναν οι επεκτάσεις:

  1. Μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ. Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
  2. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. Δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.
  3. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά ψάρια και κρέατα.
  4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος έχει οριστεί πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

πηγη kathimerini.gr