Με το πρώτο τρίμηνο του 2023 να πλησιάζει στο τέλος του, ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών στον τομέα αγοραπωλησιών πλοίων ξηρού φορτίου.
Τα στοιχεία προέρχονται από τον ναυλομεσιτικό οίκοι Xclusiv ShipBrokers.
Μετά την αδυναμία του Ιανουαρίου, η δραστηριότητα στον συγκεκριμένο τομέα αναζωπυρώθηκε κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου και κορυφώθηκε εντός του Μαρτίου.
Μέχρι τις 24 Μαρτίου 2023, συνολικά 157 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου άλλαξαν χέρια, με 66 από αυτά να πωλούνται εντός του Μαρτίου, 57% υψηλότερα σε σύγκριση με τις πωλήσεις πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου του Ιανουαρίου (42 πωλήσεις), ενώ τον Φεβρουάριο άλλαξαν χέρια 49 πλοία.
Τα πλοία τύπου Supramax και Handysize ήταν ο πρωταγωνιστής της δραστηριότητας της Dry S&P, με 40 Supramax και και 41 Handysize να πωλούνται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι Έλληνες έπαιξαν σημαντικό ρόλο τόσο ως πωλητές όσο και ως αγοραστές κατά το πρώτο τρίμηνο, έχοντας αποκτήσει 37 πλοία με μέση ηλικία τα 10ετη. Οι κατηγορίες Capesize και Supramax ήταν η προτίμηση των Ελλήνων αγοραστών, καθώς αντιστοιχούν σε 15 πλοία (40% των συνολικών ελληνικών αγορών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου).
Επιπλέον, οι Έλληνες διαδραμάτισαν επίσης βασικό ρόλο ως πωλητές, καθώς πούλησαν 25 πλοία μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία 15 ετών, ακολουθούμενοι από τους Κινέζους που πούλησαν και αγόρασαν 18 και 22 πλοία αντίστοιχα κατά το πρώτο τρίμηνο. Ο μέσος όρος ηλικίας του κινεζικού ενδιαφέροντος ήταν 14 ετών, ενώ η αγοραστική διάθεση επικεντρώθηκε κυρίως και εξίσου στα τμήματα Capesize, Ultramax και Supramax, συνολικά 18 πλοία.
Τέλος, οι Τούρκοι βρίσκονται επίσης ψηλά στους πίνακες αγοράς χύδην ξηρού φορτίου, έχοντας αποκτήσει 14 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 12 ετών, και έδειξαν σταθερό ενδιαφέρον για πλοία Supramax και Handysize που αποτελούν περίπου το 79% των τουρκικών αγορών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.
Πηγή:www.newmoney.gr