A la carte ταξίδια και κυρίως ταξίδια μέσα στις χώρες τους σχεδιάζουν οι Ευρωπαίοι πολίτες, με την πλήρη ανάκαμψη του τομέα των ταξιδίων να υπολογίζεται μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Τις τάσεις της παγκόσμιας ξενοδοχειακής βιομηχανίας την μεταπανδημική περίοδο, αποκρυπτογράφησε το 5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ). Το φετινό Φόρουμ φιλοξενίας είχε τίτλο ”Hospitality in the post-covid era – Η Φιλοξενία στη μετα-covid εποχή” και είχε δύο βασικές θεματικές ενότητες σχετικά με τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ και τα κανάλια πώλησης των ξενοδοχείων, καθώς και το κομβικό ρόλο της βιωσιμότητας στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται για την Φιλοξενία μετά την πανδημία.
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν ήδη τα μελλοντικά τους ταξίδια. Αν και πολλά από αυτά θα πραγματοποιηθούν στο εσωτερικό των χωρών τους, το ποσοστό προγραμματισμού τουλάχιστον ενός ευρωπαϊκού ταξιδιού είναι αρκετά σημαντικό, υποδηλώνοντας ότι τα ταξίδια θα ανακάμψουν πια οριστικά τους επόμενους 12 μήνες. Η τάση είναι οι ευρωπαίοι καταναλωτές να ταξιδεύουν εντός Ευρώπης αναζητώντας τώρα ξεκούραση και χαλάρωση. Θέλουν τα ξοδέψουν, κάνοντας λιγότερα ταξίδια από ότι στο παρελθόν, αλλά παραμένει η λογική του value for money.
Πλέον πολύ μεγάλη ανάπτυξη παρατηρείται στα a la carte ταξίδια, με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών σε όλες τις αγορές να επιλέγουν να κάνουν κράτηση μόνοι τους για τα ταξίδια τους, ως μια σειρά μεμονωμένων στοιχείων. Πρόκειται για μια τεράστια επιτάχυνση μιας τάσης που παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η αυξημένη εξοικείωση των καταναλωτών με τα διαδικτυακά εργαλεία σε όλες τις πτυχές της ζωής τους είχε ως αποτέλεσμα μια ριζική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο κρατούνται τα ταξίδια.
Η έρευνα έδειξε ότι οι Online Travel Agents εξακολουθούν να παραμένουν οι βασικές διαδρομές online κρατήσεων για τις περισσότερες αγορές, με τρεις στους πέντε συνήθως ή μόνο, να κάνουν κράτηση ταξιδιών μέσω Διαδικτύου. Ωστόσο, μια από τις τάσεις είναι ότι ένα αυξημένο ποσοστό ανθρώπων προτιμά την ασφάλεια ενός αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών εκτός σύνδεσης σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Αυξάνονται οι γενικές αναζητήσεις για ταξίδια, γεγονός που παρέχει ευκαιρίες για τα ξενοδοχεία να ενισχύσουν τις απευθείας κρατήσεις. Παρατηρείται ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για ιστότοπους όπως για παράδειγμα το TripAdvisor και τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών ως αξιόπιστες πηγές πληροφοριών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η συζήτηση που είχαν ο κ. Sébastien Bazin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Accor, ενός από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως ξενοδοχειακούς οργανισμούς, με τον κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, πρόεδρο του ΞΕΕ. Ο κ. Bazin τοποθέτησε την πλήρη ανάκαμψη του τουρισμού παγκοσμίως στις αρχές του 2023, με μοναδική εξαίρεση τον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων λόγω των πλούσιων εναλλακτικών δυνατοτήτων για online συναντήσεις που προσφέρει η τεχνολογία και που έφερε στο προσκήνιο με ιδιαίτερη ένταση η πανδημία.
Παράλληλα εκτίμησε ότι για πτήσεις μέχρι 4 ωρών τα μεγέθη θα επανέλθουν.
Ο Πρόεδρος και CEO της Accor, αφού εγκωμίασε την Ελλάδα, υπογράμμισε ότι η χώρα μας τα πήγε καλά φέτος γιατί προετοιμάστηκε και ξεκίνησε νωρίτερα από τους υπόλοιπους προορισμούς τη σεζόν, δίνοντας την ευκαιρία στους τουρίστες να την ανακαλύψουν εκ νέου, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα, όπως και οι υπόλοιποι προορισμοί πρέπει να τονώσουν τον εσωτερικό τουρισμό τους. Κλείνοντας υποστήριξε ότι εξαιρετικά σημαντικό για τον ξενοδόχο επιχειρηματία αυτή την περίοδο της πανδημίας είναι η επιβίωση του και κάλεσε Ευρώπη και Κυβερνήσεις να συνεχίσουν την στήριξη προς τον κλάδο.
www.in.gr