Πάνω από 40 έργα, συμβάσεις και διαγωνισμοί που προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ βρίσκονται στην παρούσα φάση σε κάποιο στάδιο εξέλιξης και ωρίμανσης, με το συνολικό τους κόστους, αν συμπεριλάβουμε π.χ. και τα 3 οδικά ΣΔΙΤ που έχουν από καιρό υπογραφεί (σχεδόν 1 δισ., του ΒΟΑΚ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, AKTOR, το FlyOver Θεσσαλονίκης των ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ και το Καλαμάτα-Πύλος των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, AKTOR, ή το ΣΔΙΤ λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης), να προσεγγίζει τα 6 δισ. ευρώ. Ανάμεσά τους βρίσκονται κτηριακά projects, οδικά έργα, φοιτητικές εστίες και σχολεία, υποδομές για τη Δικαιοσύνη (Δικαστικά Μέγαρα), δίκτυα άρδευσης και κατασκευή φραγμάτων, μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων, το ΣΔΙΤ του νέου πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης», το έργο μετεγκατάστασης των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο κ.α.
Καθυστερήσεις και «ναυάγια»
Προφανώς, και καθώς οι εξελίξεις προχωρούν, κάποιες συμβάσεις ΣΔΙΤ είναι υπογεγραμμένες ήδη, άλλες σε φάση συμβασιοποίησης, κάποιοι διαγωνισμοί είναι σε φάση ανταγωνιστικού διαλόγου ή προς υποβολή προσφορών, άλλα έργα είναι σε αρχικό στάδιο υλοποίησης κ.α. Ωστόσο, πρέπει να καταγραφεί για ακόμα μία φορά ότι οι ρυθμοί προώθησης διαδικασιών στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πιο αργοί από αυτούς που περίμενε ή έστω προσδοκούσε η αγορά, καθώς έχουν καταγραφεί καθυστερήσεις στις φάσεις διαγωνισμών αλλά και για την υπογραφή των συμβάσεων.
Ενώ είτε για λόγους σκοπιμότητας, είτε επειδή τα έργα παρουσιάζουν χρηματοδοτικές ή άλλου είδους δυσκολίες (π.χ. έγιναν με παλιότερες τεχνικές – οικονομικές προδιαγραφές» είτε λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος έχουμε ήδη και μερικά «ναυάγια» διαγωνισμών (π.χ. τα ΧΡΩ.ΠΕΙ, τα νέα δικαστήρια Αθήνας, παλιότερα το φράγμα Χαβρία, το φράγμα Αλμωπαίου στην Πέλλα κ.α.). Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε, δεδομένου ότι κάποια ΣΔΙΤ θεωρούνται ως ανταποδοτικά και άλλα ως κοινωνικά, και επειδή πάντα το χρηματοδοτικό είναι βασικό ζήτημα και ως προς τη συμβολή και τις αντοχές του Δημοσίου, ότι το όριο των αμοιβών διαθεσιμότητας δεν θα υπερβαίνει ετησίως το 0,25% του ΑΕΠ.
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.insider.gr πατώντας ΕΔΩ