
Μια μεγάλη ατζέντα έργων αναλαμβάνει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το τρίδυμο των Χρίστου Δήμα, Κωνσταντίνου Κυρανάκη και Νίκου Ταχιάου έχει μπροστά του κάτι περισσότερο από δύο χρόνια μέχρι τις επόμενες εκλογές του 2027 για να προχωρήσει το πρόγραμμα στα έργων και μεταρρυθμίσεων στις μεταφορές.
Στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση στον τομέα των υποδομών είναι η χρηματοδότηση νέων μεγάλων έργων και κάποιων που βρίσκονται υπό δημοπράτηση και στις μεταφορές οι μεταρρυθμίσεις στον σιδηρόδρομο και η βελτίωση στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας που αποτελούν και την καθημερινότητα των προβλημάτων.
Τα στοιχήματα στις Υποδομές
Στον τομέα των υποδομών ο νέος υπουργός θα βρει μπροστά του μια μεγάλη σειρά έργων που υλοποιούνται, από τις μεγαλύτερες εδώ και δεκαετίες. Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας έχει φτάσει συμβατικά σχεδόν στα μισά της κατασκευής και τα προβλήματα εντοπίζονται στις εμπλοκές με τους σταθμούς Ευαγγελισμός και Εξάρχεια. Οι μετροπόντικες είναι σε πλήρη εξέλιξη και βάρος πρέπει να δοθεί στην κατασκευή των σταθμών.
Ο κ.Δήμας θα βρει επίσης σε αντίστροφη μέτρηση την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά που σχεδιάζεται να παραδοθεί στο τέλος του 2025 συμπληρώνοντας το πρώτο παζλ για ένα μικρό δίκτυο στην πόλη. Το στοίχημα δεν είναι εύκολο καθώς όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος από το βήμα συνεδρίου προ ημερών, σε αυτό το έργο τρέχουν πολλαπλές συμβάσεις που πρέπει να συντονιστούν για να παραδοθεί η επέκταση στον επιθυμητό χρόνο.
Ένα μεγάλο ορόσημο θα είναι επίσης η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ στο βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας που ολοκληρώνει τον σχεδιασμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ για την κατασκευή του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος και τώρα μένει να τρέξουν οι διαδικασίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να γίνει η κύρωση στη Βουλή και να υπογραφεί η σύμβαση.
Φέτος έχει προγραμματιστεί επίσης η παράδοση του Πάτρα-Πύργος σε δύο δόσεις. Η πρώτη στα τέλη Ιουλίου για 65 χιλιόμετρα από τον Αλισσό μέχρι τον Πύργο και η δεύτερη από την Πάτρα μέχρι τον Αλισσό προς το τέλος του έτους. Εδώ όπως φαίνεται η κατασκευή τρέχει ανέφελα και φτάνει το 80%.
Επίσης δεν ξεχνάμε το μεγάλο στοίχημα των έργων αποκατάστασης ύψους 1,35 δισ. ευρώ στη Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα. Οι σχετικοί διαγωνισμοί είναι προχωρημένοι και η νέα ηγεσία θα χρειαστεί μετά την υπογραφή των συμβάσεων να τρέξει τα πολύ απαραίτητα αυτά έργα.
Μια σημαντική παράμετρος είναι και η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των σημαντικών έργων καθώς η έλλειψη προσωπικού τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει ένα δύσκολο τοπίο στην καθημερινότητα και την πρόοδο κυρίως σε επίπεδο μεγάλων έργων.
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του ypodomes.com πατώντας ΕΔΩ