Τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης έχεις ως στόχο η ΑΑΔΕ, προχωρώντας στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και την μεταβίβαση των φορολογικών στοιχείων σε πραγματικό χρόνο στην ανεξάρτητη αρχή.
Μάλιστα, η εφαρμογή του μέτρου δεν θα αργήσει να ξεκινήσει, ενώ εκτιμάται πως εντός του 2023 το σύστημα θα λειτουργεί σε όλη την οικονομία. Με βάση την πρόσφατη απόφαση του επικεφαλής της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται οι τεχνικές απαιτήσεις και οι προθεσμίες αναβάθμισης για τις περίπου 300.000 φορολογικές ταμειακές μηχανές που βρίσκονται σε λειτουργία και αυτόνομες δημοσιονομικές μονάδες επεξεργασίας.
Όπως προβλέπεται για τις επιχειρήσεις εκείνες που έχουν κύκλο εργασιών έως και 100.000 ευρώ, ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της αναβάθμισης ορίζεται η 30η Ιουνίου του 2023, ενώ για τις επιχειρήσεις εκείνες που ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ, ορίζεται η 31η Ιουλίου του 2023.
Βασικός στόχος και επιδίωξη παραμένει το 2023 να είναι η χρονιά κατά την οποία όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα να λειτουργούν με τους πλέον εξελιγμένους φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς.
Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να καταπολεμήσει το φαινόμενο όπου, ενώ κάποια επιχείρηση πληρώνεται για ένα προϊόν ή παροχή υπηρεσίας μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, εντούτοις ταυτόχρονα δεν εκδίδει την αντίστοιχη απόδειξη με αποτέλεσμα, αφενός να χάνεται ένα μέρος φορολογητέας ύλης και αφετέρου να μην αποδίδεται ο ΦΠΑ που έχει εισπραχθεί.
Με το νέο σύστημα, οι ταμειακές και τα POS δεν θα λειτουργούν αυτόνομα στις συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες.
Δηλαδή, για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Το ποσό θα βγαίνει απευθείας από την ταμειακή μηχανή.
Όπως προβλέπει η ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που βρίσκεται στη Βουλή, στο εξής όποιος εντοπίζεται να μην αποδίδει ΦΠΑ θα πληρώνει βαρύτατα πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν και τις 50.000 ευρώ.
ΑΑΔΕ: Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Ειδικότερα, με το νέο σύστημα ο έλεγχος θα γίνεται ως εξής:
1. H συναλλαγή ξεκινά από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις εξελιγμένες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.
2. Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στην ταμειακή μηχανή τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τη σε αναμονή του αποτελέσματος.
3. Το POS συνδέεται στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε: α) online έγκριση ή β) offline έγκριση ή γ) απόρριψη offline ή δ) διακοπή της συναλλαγής.
4. Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στην ταμειακή με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (αριθμός συναλλαγής, κωδικός έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από την ταμειακή.
5. Η ταμειακή μηχανή (ΦΗΜ) επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιονδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, τότε το EFT/POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον φορολογικό μηχανισμό.
Πηγή: lifo.gr – Με πληροφορίες από το ΑΠΕ